Wiosna w pełni, a my w oczekiwaniu na nadchodzące lato cieszymy się i podziwiamy piękno przyrody. Zielone liście drzew, kolorowe krzewy i rozkwitające dookoła kwiaty są idealną zachętą do ich obserwacji i poznawania.
Dział: Edukacja przyrodnicza i ekologiczna
Ćwiczenia plastyczne z papierem i zabawy logiczne o sztuce dla dzieci w wieku przedszkolnym
Wiosna w pełni, przyroda w rozkwicie, słońce ogrzewa swoim ciepłem rośliny i nas. I właśnie z myślą o roli słońca w dojrzewaniu roślin w ogrodzie chciałabym zaproponować działania w ramach kolejnego przyrodniczego projektu. Tym razem bohaterem naszych obserwacji i degustacji będzie pomidor.
Wyczekiwana wiosna rozkwita z każdym dniem. Piękne krzewy, drzewa i kwiaty zachwycają nas swoimi kolorami. Na skwerach, w donicach i parkach są sadzone kwiaty stanowiące ozdobę naszego otoczenia. Poruszając się w obszarze kolorów wiosny, pragnę zaproponować Państwu realizację projektu badawczego „Bratki”. To kwiaty znane dzieciom z wyglądu, posiadające bogatą gamę kolorystyczną, przez co bardzo dekoracyjne i atrakcyjne wizualnie.
Zima dobiega końca i wszyscy oczekujemy na nadejście wiosny. Proponowany temat projektu jest związany z tematyką wiosenną, a jego bohaterami są bociany. Bocian biały – bo tak brzmi jego poprawna nazwa – to ptak dobrze dzieciom znany z wyglądu. Ile naprawdę o nim wiemy? O tym właśnie przekonamy się podczas realizacji projektu.
Barabola, bulwa, grula, kompera, swapka, pyra, kartofel, czyli po prostu ziemniak, to bohater naszego projektu. Wymienione nazwy tego powszechnie znanego i chętnie spożywanego warzywa są nazwami regionalnymi, spotykanymi w różnych częściach Polski. Ziemniaki będące podstawą dań głównych, np. placków ziemniaczanych czy babki ziemniaczanej, są w kuchni polskiej warzywem wchodzącym w skład bardzo wielu potraw. Warzywo to oferuje nam wiele możliwości do organizowania dzieciom ciekawych form aktywności badawczej.