Dziecko doświadcza:
poznawczy obszar rozwoju:
- uczy się nowych słów i pojęć, takich jak: park narodowy, obszar Natura 2000, park krajobrazowy, park safari, park botaniczny, korytarz ekologiczny,
- ćwiczy spostrzegawczość,
- zapamiętuje sposoby poruszania się różnych ptaków,
- uważnie słucha,
- ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
- porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
- odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
- zapamiętuje wiadomości o obszarach ochrony zwierząt i roślin,
- uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
- odtwarza z pamięci pozycje gimnastyczne,
- wykonuje pracę plastyczno-techniczną w sposób kreatywny,
- uspokaja oddechy podczas ćwiczenia wymagającego dodatkowej koncentracji;
społeczny obszar rozwoju:
- naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
- współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
- ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
- dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako członek współodpowiedzialny za wynik,
- wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
fizyczny obszar rozwoju:
- ćwiczy poczucie rytmu, tańczy,
- porusza się rytmicznie z dźwiękami melodii,
- orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- ćwiczy percepcję słuchową,
- wykonuje ćwiczenia podczas zabaw ruchowych,
- naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
- ćwiczy mięśnie posturalne i motorykę kończyn górnych podczas zabaw ruchowych i z chustą animacyjną,
- czołga się na kilka sposobów,
- wzmacnia mięśnie przykręgosłupowe,
- orientuje się w przestrzeni pomieszczenia,
- wzmacnia umiejętności motoryki małej poprzez ćwiczenia i zabawy plastyczne,
- wykonuje ćwiczenia z elementami jogi dla dzieci,
- utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu,
- oddycha miarowo,...
|