Światowy Dzień Leśnika i Drzewiarza (5 kwietnia)

Edukacja przyrodnicza i ekologiczna
Temat: Niesamowite możliwości drewna – prawidłowe zarządzanie gospodarką leśną
Grupa wiekowa: starsze przedszkolaki
Cel ogólny zajęć
Wsparcie całościowego rozwoju podczas aktywności związanej z poznawaniem zastosowania drewna w codziennym użytkowaniu, jak również zrozumieniem racjonalnego i prawidłowego zarządzania gospodarką leśną
Cele operacyjne 

Dziecko doświadcza:

POLECAMY

poznawczy obszar rozwoju:

  • uczy się nowych słów i pojęć, takich jak: gospodarka drzewna, Lasy Państwowe, drzewiarz, przemysł drzewny, celuloza, panele, 
  • ćwiczy spostrzegawczość,
  • zapamiętuje sposoby naśladowania gry na poszczególnych instrumentach,
  • uważnie słucha,
  • ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
  • porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
  • odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
  • poprawnie wskazuje i rozróżnia elementy wiersza,
  • zapamiętuje wiadomości o przetwórstwie drzewnym,
  • uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
  • odtwarza z pamięci pozycje gimnastyczne,
  • wykonuje pracę plastyczno-techniczną w sposób kreatywny, 
  • uspokaja oddechy podczas ćwiczenia wymagającego dodatkowej koncentracji;

społeczny obszar rozwoju:

  • naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
  • współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
  • wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
  • ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
  • dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako członek współodpowiedzialny za wynik,
  • wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;

fizyczny obszar rozwoju:

  • ćwiczy poczucie rytmu, tańczy,
  • reaguje ruchowo na bodźce słuchowe,
  • porusza się rytmicznie z dźwiękami melodii,
  • orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
  • ćwiczy percepcję słuchową,
  • wykonuje ćwiczenia podczas zabaw ruchowych,
  • naśladuje ruchy grania na instrumentach,
  • naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
  • ćwiczy mięśnie posturalne i motorykę kończyn górnych podczas zabaw ruchowych i z chustą animacyjną,
  • wykonuje ćwiczenia z elementami jogi dla dzieci,
  • rozwija umiejętność utrzymywania równowagi,
  • utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu,
  • orientuje się w przestrzeni pomieszczenia,
  • rozwija umiejętności integ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI