Dzień Leniwych Spacerów (19 czerwca)

Edukacja przyrodnicza i ekologiczna
Temat: Dzień Leniwych Spacerów (19 czerwca)
Grupa wiekowa: starsze przedszkolaki
Cel ogólny zajęć
Wsparcie całościowego rozwoju podczas aktywności na świeżym powietrzu, w lesie, z elementami praktyki mindfulness
Cele operacyjne 
Dziecko doświadcza:
  • poznawczy obszar rozwoju:
    • uczy się nowych słów i pojęć, takich jak: kąpiele leśne, uważność,
    • ćwiczy spostrzegawczość i uważne słuchanie,
    • ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
    • odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
    • poprawnie wskazuje i rozróżnia elementy wiersza,
    • uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
    • porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
    • kreatywnie i samodzielnie tworzy pozycje gimnastyczne,
    • wykonuje leśną mandalę w sposób kreatywny;
  • społeczny obszar rozwoju:
    • naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
    • współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
    • ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
    • dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako członek współodpowiedzialny za wynik,
    • wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
  • fizyczny obszar rozwoju:
    • orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
    • ćwiczy percepcję słuchową,
    • naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
    • ćwiczy mięśnie posturalne i motorykę kończyn górnych podczas zabaw ruchowych,
    • rozwija integrację sensoryczną,
    • wykonuje zadania motoryki małej i ruchy precyzyjne,
    • wykonuje ćwiczenia z elementami jogi dla dzieci poprzez samodzielne i pomysłotwórcze aktywności ruchowe,
    • rozwija umiejętność utrzymywania równowagi,
    • oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy;
  • emocjonalny obszar rozwoju:
    • okazuje troskę wobec samego siebie i przyrody podczas leniwych spacerów,
    • wspiera inne dzieci w wykonywaniu ćwiczeń,
    • wyraża ekspresję emocjonalną podczas wykonywania mandali leśnych i ćwiczeń ruchowych, 
    • uspokaja się i relaksuje po wysiłku
Metody i techniki
  • przytulanie drzew,
  • kąpiele leśne,
  • zabawa ruchowa,
  • ćwiczenia pamięci,
  • pogadanka, dyskusja, prezentacja,
  • samodzielna interpretacja dzieła,
  • burza mózgów,
  • ćwiczenia na koncentrację...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania dzieci w wieku przedszkolnym.

Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z trudnymi emocjami dzieci oraz dostosowywać metody do potrzeb dzieci ze SPE.

1000 artykułów online
50 lat na rynku
Dostęp online i offline
109 numerów archiwalnych
9 szkoleń/podcastów online
700 dokumentów - scenariuszy zajęć, dokumentacji nauczyciela, inspiracji do zajęć
50 autorów – specjalistów
Wychowanie w Przedszkolu • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI