Dziecko doświadcza:
- poznawczy obszar rozwoju:
- uczy się nowych słów i pojęć, takich jak: kąpiele leśne, uważność,
- ćwiczy spostrzegawczość i uważne słuchanie,
- ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
- odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
- poprawnie wskazuje i rozróżnia elementy wiersza,
- uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
- porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
- kreatywnie i samodzielnie tworzy pozycje gimnastyczne,
- wykonuje leśną mandalę w sposób kreatywny;
- społeczny obszar rozwoju:
- naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
- współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
- ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
- dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako członek współodpowiedzialny za wynik,
- wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
- fizyczny obszar rozwoju:
- orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- ćwiczy percepcję słuchową,
- naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
- ćwiczy mięśnie posturalne i motorykę kończyn górnych podczas zabaw ruchowych,
- rozwija integrację sensoryczną,
- wykonuje zadania motoryki małej i ruchy precyzyjne,
- wykonuje ćwiczenia z elementami jogi dla dzieci poprzez samodzielne i pomysłotwórcze aktywności ruchowe,
- rozwija umiejętność utrzymywania równowagi,
- oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy;
- emocjonalny obszar rozwoju:
- okazuje troskę wobec samego siebie i przyrody podczas leniwych spacerów,
- wspiera inne dzieci w wykonywaniu ćwiczeń,
- wyraża ekspresję emocjonalną podczas wykonywania mandali leśnych i ćwiczeń ruchowych,
- uspokaja się i relaksuje po wysiłku
|
- przytulanie drzew,
- kąpiele leśne,
- zabawa ruchowa,
- ćwiczenia pamięci,
- pogadanka, dyskusja, prezentacja,
- samodzielna interpretacja dzieła,
- burza mózgów,
- ćwiczenia na koncentrację...
|