Niezwykłe lasy świata

Edukacja przyrodnicza i ekologiczna
Temat: Niezwykłe lasy świata
Grupa wiekowa: starsze przedszkolaki
Cel ogólny zajęć
Wsparcie całościowego rozwoju podczas aktywności związanej z poznawaniem specyfiki, fauny i flory lasów na świecie
Cele operacyjne 
Dziecko doświadcza:
poznawczy obszar rozwoju:
  • uczy się nowych słów, pojęć i nazw, takich jak: tajga, las równikowy, strefa umiarkowana, sosna, świerk, dąb, buk, brzoza, lipa, modrzew, heban, mahoń, kauczukowiec, sandałowiec, jodła,
  • ćwiczy spostrzegawczość,
  • zapamiętuje pozycje przyporządkowane charakterystycznym drzewom,
  • orientuje się w przestrzeni i wskazuje kierunki,
  • odtwarza z pamięci miejsca orientacyjne, 
  • uważnie słucha,
  • ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
  • zapamiętuje sposób wykonywania ćwiczeń, 
  • porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
  • odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
  • poprawnie wskazuje i rozróżnia elementy wiersza,
  • zapamiętuje wiadomości o zwierzętach mieszkających w różnych lasach na świecie,
  • uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
  • odtwarza z pamięci informacje o zagrożonych zwierzętach i roślinach podczas wykonywania kolejnych zadań, ćwiczeń i zabaw,
  • identyfikuje miejsce ukrycia przedmiotu według symbolicznej instrukcji,
  • rozwiązuje łamigłówkę i zagadki,
  • wykonuje pracę plastyczno-techniczną w sposób kreatywny, 
  • uspokaja oddechy podczas ćwiczenia wymagającego dodatkowej koncentracji;
społeczny obszar rozwoju:
  • naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
  • współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
  • wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
  • ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
  • dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako członek współodpowiedzialny za wynik,
  • wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
fizyczny obszar rozwoju:
  • orientuje się w przestrzeni pomieszczenia,
  • wykonuje ćwiczenia z elementami jogi dla dzieci,
  • rozwija umiejętność utrzymywania równowagi,
  • utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu,
  • ćwiczy poczucie rytmu,
  • reaguje ruchowo na bodźce słuchowe,
  • porusza się rytmicznie z dźwiękami melodii,
  • wzmacnia mięśnie przykręgosłupowe,
  • ćwiczy mięśnie posturalne i motorykę kończyn górnych podczas zabaw ruchowych,
  • orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
  • ćwiczy percepcję sł...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI