Dziecko doświadcza:
poznawczy obszar rozwoju:
- uczy się nowych słów, pojęć i nazw, takich jak: tajga, las równikowy, strefa umiarkowana, sosna, świerk, dąb, buk, brzoza, lipa, modrzew, heban, mahoń, kauczukowiec, sandałowiec, jodła,
- ćwiczy spostrzegawczość,
- zapamiętuje pozycje przyporządkowane charakterystycznym drzewom,
- orientuje się w przestrzeni i wskazuje kierunki,
- odtwarza z pamięci miejsca orientacyjne,
- uważnie słucha,
- ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
- zapamiętuje sposób wykonywania ćwiczeń,
- porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
- odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
- poprawnie wskazuje i rozróżnia elementy wiersza,
- zapamiętuje wiadomości o zwierzętach mieszkających w różnych lasach na świecie,
- uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
- odtwarza z pamięci informacje o zagrożonych zwierzętach i roślinach podczas wykonywania kolejnych zadań, ćwiczeń i zabaw,
- identyfikuje miejsce ukrycia przedmiotu według symbolicznej instrukcji,
- rozwiązuje łamigłówkę i zagadki,
- wykonuje pracę plastyczno-techniczną w sposób kreatywny,
- uspokaja oddechy podczas ćwiczenia wymagającego dodatkowej koncentracji;
społeczny obszar rozwoju:
- naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
- współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
- wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
- ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
- dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako członek współodpowiedzialny za wynik,
- wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
fizyczny obszar rozwoju:
- orientuje się w przestrzeni pomieszczenia,
- wykonuje ćwiczenia z elementami jogi dla dzieci,
- rozwija umiejętność utrzymywania równowagi,
- utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu,
- ćwiczy poczucie rytmu,
- reaguje ruchowo na bodźce słuchowe,
- porusza się rytmicznie z dźwiękami melodii,
- wzmacnia mięśnie przykręgosłupowe,
- ćwiczy mięśnie posturalne i motorykę kończyn górnych podczas zabaw ruchowych,
- orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- ćwiczy percepcję sł...
|