Dzień Włóczykija (23 lipca)

Edukacja przyrodnicza i ekologiczna
Temat: Włóczykij Przedszkolak na biwaku
Grupa wiekowa: starsze przedszkolaki
Cel ogólny zajęć
Wsparcie całościowego rozwoju poprzez aktywności na świeżym powietrzu, w lesie, podczas zabaw w przygotowywanie miejsca biwakowego, przebywania w nim w zgodzie i z szacunkiem dla otaczającej go przyrody oraz przepisów lokalnego leśnictwa
Cele operacyjne
Dziecko doświadcza:
poznawczy obszar rozwoju:
  • ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
  • kreatywnie i samodzielnie tworzy pozycje gimnastyczne,
  • uczy się nowych słów i pojęć, takich jak: punkt orientacyjny, karimata, śpiwór, szałas, menażka, kompas itp.,
  • ćwiczy spostrzegawczość,
  • uważnie słucha,
  • odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
  • poprawnie wskazuje i rozróżnia elementy wiersza,
  • uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
  • porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
  • trenuje skupienie i koncentrację, 
  • rozwija inteligencję przestrzenną, matematyczną i społeczną,
  • poznaje podstawowe prawa fizyki podczas zabawy konstrukcyjnej w budowanie szałasów,
  • uspokaja oddech podczas ćwiczenia wymagającego dodatkowej koncentracji;
społeczny obszar rozwoju:
  • współpracuje w grupie w trakcie zadań grupowych i zespołowych,
  • uczy się przyjmowania roli w grupie,
  • rozwiązuje problemy w zespole,
  • dba o jak najlepsze wykonanie zadania w duecie, grupie i zespole,
  • naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
  • ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
  • wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
fizyczny obszar rozwoju:
  • orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
  • wykonuje ćwiczenia z elementami jogi dla dzieci poprzez samodzielne i pomysłotwórcze aktywności ruchowe,
  • rozwija umiejętność utrzymywania równowagi,
  • utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu,
  • ćwiczy percepcję słuchową,
  • naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
  • ćwiczy mięśnie posturalne i motorykę kończyn górnych podczas zabaw ruchowych i budowania szałasów,
  • rozwija integrację sensoryczną,
  • oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy;
emocjonalny obszar rozwoju:
  • okazuje troskę wobec samego siebi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI