Dziecko doświadcza:
poznawczy obszar rozwoju:
- ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
- kreatywnie i samodzielnie tworzy pozycje gimnastyczne,
- uczy się nowych słów i pojęć, takich jak: punkt orientacyjny, karimata, śpiwór, szałas, menażka, kompas itp.,
- ćwiczy spostrzegawczość,
- uważnie słucha,
- odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
- poprawnie wskazuje i rozróżnia elementy wiersza,
- uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
- porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
- trenuje skupienie i koncentrację,
- rozwija inteligencję przestrzenną, matematyczną i społeczną,
- poznaje podstawowe prawa fizyki podczas zabawy konstrukcyjnej w budowanie szałasów,
- uspokaja oddech podczas ćwiczenia wymagającego dodatkowej koncentracji;
społeczny obszar rozwoju:
- współpracuje w grupie w trakcie zadań grupowych i zespołowych,
- uczy się przyjmowania roli w grupie,
- rozwiązuje problemy w zespole,
- dba o jak najlepsze wykonanie zadania w duecie, grupie i zespole,
- naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
- ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
- wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
fizyczny obszar rozwoju:
- orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- wykonuje ćwiczenia z elementami jogi dla dzieci poprzez samodzielne i pomysłotwórcze aktywności ruchowe,
- rozwija umiejętność utrzymywania równowagi,
- utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu,
- ćwiczy percepcję słuchową,
- naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
- ćwiczy mięśnie posturalne i motorykę kończyn górnych podczas zabaw ruchowych i budowania szałasów,
- rozwija integrację sensoryczną,
- oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy;
emocjonalny obszar rozwoju:
- okazuje troskę wobec samego siebi...
|