Cele operacyjne w obszarach
rozwojowych |
W obszarze fizycznym dziecko:
- maszeruje, reaguje na sygnały, siada, podnosi się, schyla,
- podaje pędzel, odbiera pędzel, podaje kredkę, odbiera kredkę,
- chwyta, zbiera, przenosi,
- rysuje, kreśli, składa, przylepia
W obszarze emocjonalnym dziecko:
- cieszy się, odczuwa radość, niepokój, zachwyt,
- odczuwa poczucie sprawstwa, sukcesu,
- wyraża radość oklaskami, okrzykami,
- panuje nad chęcią wykonania czynności jako pierwszy
W obszarze społecznym dziecko:
- współdziała z kolegą, użycza koledze pędzla, kredki,
- czeka na swoją kolej, obserwuje relacje, tworzy relacje,
- wyraża podziękowania, gratulacje,
- przyjmuje gratulacje, odczuwa dumę społeczną
W obszarze poznawczym dziecko:
- wyznacza miejsce do kreślenia, czyta obraz, nazywa elementy obrazu, nadaje znaczenie wytworom,
- klasyfikuje, przelicza, szacuje, dodaje, stosuje pojęcia: przez, na, do, obok, małe, duże,
- nazywa kolory, wskazuje kolory, rysuje kropkę, kreskę, wiązkę,
- mówi szeptem, głośno słowo „pąk”, rozmawia, odpowiada na pytania, opowiada,
- przekształca, przetwarza i prezentuje swoje dziełoy
|