Krok pierwszy: Myśl o perswazji jako o procesie
Kevin Hogan, amerykański psycholog zajmujący się doradztwem personalnym i biznesowym, zachęca, aby rozumieć perswazję jako proces, który składa się z konkretnych etapów, a nie jest krótkotrwałym, sytuacyjnym zjawiskiem.
POLECAMY
Oto schemat tego procesu:
Podstawa |
KAŻDY WYGRYWA |
|
---|---|---|
Główne zasady |
Czego oczekujesz po tym procesie? |
Znajomość i wykorzystanie praw perswazji Zasada wzajemności |
Rozumienie procesu komunikacji Wykorzystanie potęgi pytań |
Opanowanie technik |
|
Przygotowanie |
Wywiad Ustalenie wartości, potrzeb, oczekiwań drugiej strony |
|
Formułowanie komunikatu uwzględniającego preferencje odbiorców |
||
Odnalezienie własnej siły wewnętrznej Pasja, entuzjazm dla sprawy |
||
Akt przekonywania |
... |