Przedmiotowy akt wykonawczy zaledwie kilka miesięcy funkcjonuje w systemie obowiązujących przepisów prawa. Podkreślenia wymaga, że wprowadzone rozporządzeniem zmiany stanowią swego rodzaju odpowiedź na postulaty zgłaszane m.in. przez rodziców dzieci niepełnosprawnych, nauczycieli, dyrektorów szkół, przedstawicieli organów sprawujących nadzór pedagogiczny i organizacji pozarządowych. Rozporządzenie stanowi wykonanie upoważnienia zawartego w treści art. 71b ust. 7 pkt 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, w brzmieniu nadanym przez art. 1 pkt 51 lit. d ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw. Obowiązujący obecnie akt wykonawczy zastąpił obowiązujące dotychczas dwa rozporządzenia, tj.: rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach,...
Organizacja kształcenia specjalnego w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych − zmiany obowiązujące od 1 stycznia 2016 roku
Od 1 września 2015 r. obowiązuje duża część przepisów podpisanego w dniu 24 lipca 2015 r. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Niektóre zapisy rozporządzenia weszły w życie z dniem 1 stycznia 2016 r. Zwróćmy zatem uwagę na to, jakie obowiązki wynikają z nowych uregulowań.