Poniższy test składa się z 36 par stwierdzeń, które określają twój styl kierowania. W każdym zestawie wybierz to zdanie, które lepiej cię opisuje, i postaw X na odpowiedniej kropce. Czasami możesz stwierdzić, że oba opisy dotyczą ciebie. Musisz jednak zdecydować, który z nich bardziej do ciebie pasuje i lepiej oddaje to, jak się zachowujesz i myślisz. Nie zastanawiaj się zbyt długo nad poszczególnymi zestawami i postaraj się odpowiadać spontanicznie. Uwaga! Niektóre stwierdzenia powtarzają się w różnych parach.
POLECAMY
1 | A | B | C | D | E | F |
---|---|---|---|---|---|---|
Uważam, że skoro cele zostały ustalone, każdy powinien być wystarczająco zmotywowany do ich osiągnięcia. |
○ |
|||||
Przekazuję innym osobistą odpowiedzialność, ale odbieram ją, jeśli wykonanie zadania nie posuwa się naprzód. |
○ |
|||||
2. | ||||||
Mówię podopiecznym, aby nie przejmowali się pracą innych, ale koncentrowali się na rozwoju swoich umiejętności i wzroście własnej wydajności. |
○ |
|||||
Uważam, że raporty i sprawozdania nie są konieczne w sytuacji, gdy ludzie sobie ufają. |
○ |
|||||
3. | ||||||
Mam wysokie wymagania i odczuwam mniejszą sympatię do tych, którzy są niedbali, za mało się starają, reprezentują niski poziom wykonania zadań. |
○ |
|||||
Jeśli plan podopiecznego jest niewłaściwy, zachęcam go, aby przemyślał problem jeszcze raz i powrócił z nowym planem. |
○ |
|||||
4. | ||||||
Uważam, że ludzkie przekonania i wartości są ważniejsze od wymogów pracy, którą trzeba aktualnie wykonać. | ...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania dzieci w wieku przedszkolnym.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z trudnymi emocjami dzieci oraz dostosowywać metody do potrzeb dzieci ze SPE.