Motoryka mała to inaczej sprawność rąk i palców. Jej prawidłowy rozwój gwarantuje powodzenie w nauce pisania oraz samodzielności. Rozwój motoryki małej przebiega według pewnych norm i zasad.
POLECAMY
Do 1. r.ż. dziecko powinno wyćwiczyć chwyt pęsetkowy, wkładać klocki do kubka oraz sięgać, łapać i trzymać w ręce różne przedmioty.
W 18. miesiącu życia dzieci potrafią ustawić na sobie 2–3 klocki, wkładają je do odpowiednich otworów, jedzą samodzielnie (często palcami) oraz bazgrzą kredką, trzymając ją jeszcze w zaciśniętej ręce.
W 2. r.ż. dzieci powinny kopiować linie pionowe, ustawiać wieżę z sześciu klocków oraz używać łyżki i pomagać rodzicom w ubieraniu (wciąganie skarpet, nogawek).
W wieku trzech lat dzieci ustawiają wieżę z 10 klocków, poprawnie korzystają z łyżki i widelca, kopiują także linie poziome (można zacząć ćwiczyć już prawidłowy chwyt kredki), rozbierają się s...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania dzieci w wieku przedszkolnym.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z trudnymi emocjami dzieci oraz dostosowywać metody do potrzeb dzieci ze SPE.