Temat zajęć: |
Mieszkańcy ulicy Śmiesznej |
---|---|
Cele: |
|
Cele operacyjne: |
Dziecko:
|
Metody: |
|
Formy: |
|
Wiek dzieci: |
5–6 lat |
Pomoce: |
|
Literatura: |
Halina Szayerowa Ulica Śmieszna |
Organizacja sali: |
|
Wmiejscach, gdzie znajdują się małe dzieci, śmiech rozbrzmiewa z każdego kąta. Naturalną bowiem potrzebą emocjonalną każdego dziecka jest śmiech. Wszystkie lubią śmiać się, a rozbawić je może prawie wszystko. Źródłem zdrowej radości dziecka może być: zabawna sytuacja, mina, gest, odgłosy dochodzące z otoczenia, aktywna zabawa z rówieśnikami, rysunek, słowo, ruch. Dzieci śmieją mieją się zdecydowanie częściej niż dorośli. Dzieci śmieją się ze wszystkiego, niekiedy nawet – same z siebie.
Śmiech w przedszkolu ma często znaczenie terapeutyczne – uwalnia bowiem negatywne emocje, niweluje lęki, wpływa na poczucie wspólnoty rówieśniczej, integruje grupę. Śmiechowi towarzyszy błogie uczucie zadowolenia i przyjemnego rozluźnienia. Maluchy lubią się śmiać i lubią też, kiedy śmieje się ktoś inny. Zdecydowanie preferują towarzystwo osób uśmiechniętych, radosnych i zadowolonych. W ich obecności czują się swobodniej, pewniej i bezpieczniej. Dzieci radosne to dzieci szczęśliwe, pełne wdzięku i uroku.
My, nauczyciele przedszkola, nie możemy o tym zapominać. Powinniśmy respektować prawo dziecka do radości i śmiechu. Jednym ze sposobów jest niewątpliwie organizowanie sytuacji edukacyjnych, które wyzwalają w dzieciach...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!