Dział: Scenariusze

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Niebezpieczny urok Włóczykija

Seria o Muminkach to galeria świetnie napisanych, ciekawie stypizowanych pod kątem psychologicznym postaci. Można powiedzieć, że każde dziecko znajdzie tutaj kogoś, kto w jakiś głęboki, podświadomy sposób do niego przemówi – bohatera lub bohaterkę, z którymi będzie mogło się identyfikować lub którzy uosobią jakąś jego palącą potrzebę lub problem. 

Czytaj więcej

Kopciuszek – bohaterka o tysiącu twarzy

Baśń o Kopciuszku nie ma sobie równych pod względem liczby istniejących wersji. Opowieść o osobie wyjątkowo źle traktowanej przez świat i rodzinę, którą niespodziewanie spotyka wielkie szczęście i wynagrodzenie za przeżyte cierpienia, cieszy się nieprzemijającą popularnością od wieków – zmienia imiona i twarze, stroi się w nowe szaty, ale ludzie niezmiennie uwielbiają marzyć o tym, że ktoś lub coś w magiczny sposób wyzwoli ich od wszystkich życiowych trudów.

Czytaj więcej

Mulan - Outsiderka w świecie disneyowskich księżniczek

W cyklu „Bohaterki i bohaterowie dziecięcej wyobraźni” będziemy się przyglądać najbardziej kochanym postaciom z baśni, książek i filmów dla dzieci. Spróbujemy poszukać odpowiedzi na pytanie, na czym polega ich nieprzemijający urok i co w nich tak urzeka najmłodszych. Bohaterką pierwszego artykułu z cyklu jest Mulan – chińska wojowniczka, która wcale nie chciała walczyć.

Czytaj więcej

Zajęcia dodatkowe w przedszkolu – jak odpowiadać na szerokie zainteresowania i potrzeby uczniów? Bank pomysłów dla dyrektora i nauczyciela

Każdy dyrektor przedszkola co roku staje przed dylematem: Jakie zajęcia dodatkowe zorganizować w placówce? Co będzie odpowiadać potrzebom dzieci i rodziców? W jaki sposób je zorganizować, aby zajęcia były zapewnione i nie nadszarpnęły budżetu w znaczący sposób? To właśnie w przedszkolu 3-latek zazwyczaj po raz pierwszy ma okazję spróbować swoich sił w różnorodnych aktywnościach. Często to właśnie w tym momencie widać już pierwsze predyspozycje dziecka. Naszym zadaniem jest tego w przedszkolakach nie zatracić, lecz rozwinąć w dobrym kierunku.

Czytaj więcej

„Puchatkowe wieczory edukacyjno-bajkowe” jako forma rozwijania zainteresowań dzieci oraz współpracy z rodzicami i placówkami lokalnymi

„Puchatkowe wieczory edukacyjno-bajkowe” to cykl wieczorowych spotkań z dziećmi, ich rodzicami oraz zaproszonymi gośćmi na terenie przedszkola. W artykule przedstawiam Państwu specyfikę tego wyjątkowego wydarzenia oraz jego strukturę, która być może zostanie wprowadzona również do Państwa placówek, do czego zachęcam.

Czytaj więcej

Czytanie i pisanie przez kodowanie – czyli spotkanie z nowoczesną technologią i zapomnianymi zabawami – część II

Z kompetencjami czytania i pisania dziecko ma do czynienia już od wczesnego okresu rozwoju. Najpierw poprzez oglądanie ilustracji, które nadają znaczenie słowne rzeczom widzianym przez dziecko, a następnie poprzez przygotowanie go do nauki czytania i pisania w przedszkolu oraz wprowadzone do edukacji gry i zabawy z literkami. Jak wspierać dzieci w nabywaniu tych kompetencji? Jak sprawić, aby dziecko chętnie obcowało z tekstem i ćwiczyło pisanie liter?

Czytaj więcej

Edukacja cyfrowa w przedszkolu – czas zacząć!

Coraz więcej dzieci zaczyna swoją przygodę z internetem w wieku przedszkolnym. Nieobce są nam sytuacje, gdy kilkulatek bez problemu odblokowuje telefon rodzica i świadomie klika ikonki, wiedząc, co się pod nimi kryje. Według badania „Brzdąc w sieci”, przeprowadzonego w 2020 r., ponad połowa dzieci w wieku od zera do sześciu lat (54%) korzysta z urządzeń mobilnych, a średni wiek inicjacji ich używania to dwa lata i dwa miesiące[1].

Czytaj więcej