Dołącz do czytelników
Brak wyników

Zajęcia na czasie

8 listopada 2017

NR 13 (Styczeń 2016)

Zabawy muzyczno-ruchowe z elementami pedagogiki Carla Orffa

0 379

Liczba uczestników:

dowolna

Grupa wiekowa: 

dzieci starsze 5–6-latki

Miejsce:

sala przedszkolna

Cele zajęć:

  • doskonalenie poczucia rytmu,
  • rozwijanie słuchu muzycznego,
  • kształtowanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej,
  • doskonalenie pamięci muzycznej,
  • usprawnianie koncentracji uwagi i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • wzmacnianie motywacji do działania,
  • poprawa samooceny, zwiększanie wiary we własne możliwości,
  • rozwijanie kreatywności i umiejętności twórczego działania,
  • kształtowanie zachowań prospołecznych

Pomoce dodatkowe:

  • kubki po jogurtach,
  • nagranie utworu Syp Simeon (bez problemu do odnalezienia w internecie),
  • bębenek,
  • dowolna muzyka do tańca

 

Przebieg zajęć: 

  • „Przedstaw się” – improwizacja rytmiczno-melodyczna. Dzieci kolejno, siedząc w kole, śpiewają swoje imiona na dowolną melodię.
  • Śpiewanka muzyczna – kontynuując zabawę w kole, prowadzący zadaje kolejnym dzieciom pytania, śpiewając, a one udzielą w tej samej formie odpowiedzi, np.: Jak się dzisiaj czujesz? Ile masz lat? Jaki jest twój ulubiony kolor? Czy lubisz czekoladę? itd.
  • Zaczarowane historie. Jeden z uczestników zaczyna opowiadać historię, a pozostałe osoby ilustrują ją za pomocą ruchu, np. Pewien chłopiec wyszedł na spacer. Zawiał wiatr i zerwał mu z głowy czapkę itd. Historie mogą być wymyślone i nierealne. Jeżeli dzieci nie mogą poradzić sobie z ułożeniem całej historyjki, mogą jedynie układać zdania.
  • Co potrafią nasze kubki – badanie właściwości akustycznych kubków. Dzieci: pocierają kubkami o różne przedmioty i materiały, pukają brzegiem kubka o podłogę, stukają o kubek i pstrykają palcami, delikatnie ugniatają kubek palcami, dmuchają na kubek postawiony na podłodze, starając się go przewrócić, mówią „do kubka”, zbliżając do niego usta.
  • Nasze kubki grają – zabawa oparta na zasadzie echa. Prowadzący za pomocą swojego kubka wydobywa i tworzy dźwięki, a dzieci starają się je w miarę możliwości wiernie odwzorować.
  • Wędrujące kubki – rytmiczna recytacja. Dzieci siedzą w kole i przekazują sobie kubek z rąk do rąk...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy