Dołącz do czytelników
Brak wyników

Ulotka dla rodziców: Mądra rodzina o zdrowym jedzeniu nie zapomina!

Artykuły z czasopisma | 9 listopada 2017 | NR 15
17
  • Staraj się ograniczyć w diecie ilość tłuszczów, np. poprzez podawanie niskotłuszczowych lub odtłuszczonych produktów nabiałowych, podawanie chudych mięs bez skórki (najlepiej gotowanych lub gotowanych na parze) oraz zachęcanie całej rodziny do jedzenia pełnoziarnistego pieczywa.
  • Staraj się ograniczyć spożycie soli w diecie całej rodziny – zamiast chipsów zaproponuj suszone owoce, jedzcie orzeszki prażone, a nie smażone i solone, potrawy podawaj minimalnie przyprawione solą, żeby nie rozregulować układu pokarmowego dziecka (dorośli domownicy mogą doprawić większość dań). Dorosła osoba nie powinna zjadać więcej niż jedną łyżeczkę soli dziennie we wszystkich potrawach. Dziecko powinno spożywać jej zdecydowanie mniej.
  • Zmniejsz ilość cukru w codziennym menu – trudno jest odmówić maluchowi cukierka czy lizaka, szczególnie gdy ładnie prosi. Oczywiście, całkowite wyeliminowanie słodyczy w postaci czekolad nadziewanych, batonów czy słodkich, gazowanych napojów jest najlepszym rozwiązaniem, ale bardzo rzadko wprowadzanym w życie. Dlatego dobrze jest stosować tzw. słodycze zastępcze: zamiast słodkiego napoju gazowanego – woda mineralna lub gotowana z domowym sokiem, w miejsce cukierków – krążek ryżowego pieczywa...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy