Ćwiczenie na przekraczanie linii środka
- Pomoce: piłki
- Cel: dzieci doskonalą umiejętność rzutów i chwytów oburącz, orientują się w schemacie swojego ciała.
- Część wstępna
- Zabawa „Witamy różne części ciała” – np. prawa ręka wita lewą stopę, lewe kolano, lewe ucho, a lewa ręka wita prawą stopę, prawe kolano itp.
- Zabawa orientacyjno-porządkowa „Berek” – dziecko zagrożone schwytaniem, zatrzymuje się i kładzie na podłodze, wykonuje ruchy naprzemienne w pozycji leżącej (prawy łokieć dotyka lewego kolana, lewy prawego).
- Marsz w różnych kierunkach przy muzyce – dzieci w czasie marszu wykonują ruchy naprzemienne: lewa noga – prawa ręka itd.
- Część główna
- Dzieci stoją w rozsypce twarzami do nauczyciela, trzymając piłki w rękach:
– w pozycji stojącej masują piłką trzymaną w prawej ręce lewą stronę ciała od ramienia w dół, potem lewą ręką prawą stronę ciała,
– wykonują rzuty piłki w górę i chwyt oburącz – 6–8 x,
– rzuty piłki w górę, klaśnięcie i chwyt oburącz – 6–8 x,
– próby odbijania piłki od podłoża obiema rękami, raz prawą, raz lewą,
– toczenie piłki po leniwej ósemce lub rysowanie leniwej ósemki piłką trzymaną w prawej, w lewej ręce.
POLECAMY
- Ćwiczenia w parach – dzieci zwrócone twarzami do siebie są ustawione wzdłuż sali:
– przekazują sobie piłkę w parach, rzucając ją obiema rękami na wysokości klatki piersiowej – 6–8 x,
– rzuty do współćwiczącego łukiem, kozłem i chwytanie oburącz – 6–8 x.
- Ćwiczenia w zespołach – dzieci ustawione w półkolu – zabawa „Piłka w półkolu”:
– stojący pośrodku rzuca piłkę prawoskrzydłowemu, który ją odrzuca, piłka wędruje kolejno przez wszystkich uczestników; jeśli ktoś nie schwyci piłki – przechodzi na lewe skrzydło; jeśli podający piłki nie złapie, wówczas także...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!