Dołącz do czytelników
Brak wyników

Zajęcia na czasie

9 listopada 2017

NR 15 (Marzec 2016)

Pisanki – malowanki
Scenariusz zajęć z okazji Świąt Wielkanocnych

543

Cele zajęć:

POLECAMY

  • wprowadzenie pojęć związanych ze świętami – tradycja, zwyczaje świąteczne,
  • zapoznanie dzieci z wielkanocnymi zwyczajami: pisanki i lany poniedziałek,
  • usprawnienie analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej,
  • usprawnianie grafomotoryki,
  • usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • utrwalenie kształtu – owal

Potrzebne materiały: 

przygotowane wcześniej pisanki z masy papierowej, farby, karty pracy, ołówki, tamburyno, sznurek, wycięte z papieru pisanki

 

Przebieg zajęć:

  • Powitanie – wszystkie dzieci siedzą na dywanie w kole i witają się piosenką na melodię „Panie Janie”: „Witaj Aniu, witaj Aniu (po kolei śpiewamy wszystkie imiona dzieci), co tam masz, co tam masz? Wesołe pisanki, rogate baranki, rampampam, rampampam”. W trakcie śpiewania dzieci wykonują pojedyncze gesty – najpierw otwierają ręce jak do przywitania, następnie kreślą w powietrzu znak zapytania, owale (kształt pisanki) i zakręcone ślimaczki (kształt rogów). Na słowa „rampampam, rampampam” klaszczą w dłonie.
  • Wprowadzenie – wychowawczyni rozmawia z dziećmi na temat świąt: co to znaczy, że idą święta, czym święta różnią się od zwykłego dnia, co to są zwyczaje świąteczne i co to znaczy tradycja. Następnie dzieci opowiadają, jakie zwyczaje wielkanocne znają.
  • Zabawa ruchowa – na podłodze leży sznurek, ułożony w kształt owalu-pisanki; dzieci muszą gęsiego obejść figurę, trzymając ręce na barkach poprzednika. Przedszkolaki chodzą w rytm wybijany przez nauczycielkę na tamburynie (raz szybciej, raz wolniej). Gdy tamburyno zamilknie, dzieci muszą zmienić kierunek.
  • Zabawa słowami:
  1.  dla starszych grup wiekowych: dzieci siedząc na dywanie, dzielą na sylaby słowa związane z Wielkanocą – „pisanka, baranek, Wielkanoc, polewanie, koszyczek, króliczek”. Następnie próbują zgadnąć, jakie słowa wypowiada nauczycielka.
  2. dla młodszych grup wiekowych: dzieci słuchają różnych słów wypowiadanych przez nauczycielkę i gdy usłyszą słowa związane z Wielkanocą, podnoszą w górę wycięte z papieru pisanki.
  • Zabawa ruchowa – dzieci udają wielkanocne zwierzątka: kurczaki, baranki i kaczuszki. Nauczycielka puszcza dzieciom nagrane odgłosy przyrody i gdy maluchy usłyszą beczenie, kwakanie lub gdakanie, to zaczynają udawać zwierzątko, które ten głos wydaje.
  • Praca przy stoliku – karta pracy. Na kartce formatu A4 narysowany jest duży...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy