Temat: POLECAMY |
My, ekoludki |
---|---|
Czas realizacji: |
1 miesiąc |
Cele ogólne: |
• rozumienie zalet spożywania ekologicznej żywności dla zdrowia, |
Cele operacyjne: |
Dziecko: |
Główne tematy (zadania) |
• jemy zdrową żywność, |
Metody pracy: |
słowne, czynne, oglądowe, twórcze |
Formy pracy: |
grupowe, zespołowe, indywidualne |
Środki dydaktyczne: |
prezentacja multimedialna, wiersze, opowiadania, ilustracje, karty pracy, plakaty, kredki, farby, materiały wtórne: makulatura, opakowania i korki plastikowe, kartonowe pudełka, doniczki, ziemia, nawóz ekologiczny, nasiona, ekologiczne składniki na kanapki, zestaw do filtrowania wody, rękawiczki jednorazowe, worki na śmieci, odznaki |
Przebieg zajęć:
- Etap I – rozpoczęcie projektu
Zaprezentowanie metody projektu rodzicom podczas zebrania. W pierwszym tygodniu odbywają się zajęcia wprowadzające w tematykę projektu. Mają one na celu zainteresowanie tematem oraz pokazanie nauczycielowi stanu wiedzy i doświadczeń oraz zasobu słownictwa dzieci. Sporządzenie wstępnej siatki tematycznej. Podczas tego tygodnia dzieci pomagają nauczycielowi dekorować salę, tworzyć Centrum Ekologiczne, budują kącik czytelniczy, przeglądają książki, słuchają tekstów czytanych przez nauczyciela, wykonują prace plastyczne zainspirowane tematem projektu. Zapoznają się z piosenką. Włączenie rodziców do realizacji projektu. Ustalenie listy pytań do projektu oraz możliwych źródeł informacji.
Lista pytań do projektu:
■ Co to jest ekologiczna żywność i jaką ma wartość dla naszego zdrowia?
■ Jakie jest znaczenie lasów i parków dla ludzi i zwierząt?
■ Co możemy zrobić, aby pomóc przyrodzie – jak kształtować nawyki proekologiczne?
Centrum Ekologiczne na starcie:
W Centrum Ekologicznym na samym początku znajdą się książki, albumy, płyty, różnego rodzaju tworzywa (papier, plastik, szkło) oraz miniaturowe pojemniki do ich segregacji, torby ekologiczne, niepsująca się żywność ekologiczna, ilustracje i zdjęcia parku, lasu (owoce lasu, drewno), zestaw do filtrowania wody, słoiki z czystą i zanieczyszczoną wodą. W sali pojawi się nowa tablica tematyczna poświęcona w całości ekologii oraz wystrój nawiązujący do tego tematu.
- ETAP II – realizacja projektu – aktywność badawcza dzieci
W drugim i trzecim tygodniu każdego dnia dzieci zapoznają się z jednym z głównych zadań związany...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!