Dołącz do nas

Wychowanie w przedszkolu

Autor Manthey Elżbieta

Dziewczynki chcą być inżynierami

Pięcioletnia Marysia najchętniej bawi się w schronisko dla zwierząt. Albo w hotel dla psów lub rezydencję królików. Z zapałem buduje domki, budy i wille oraz łóżka, hamaki i inne elementy wyposażenia dla pluszowych zwierzaków. „Ty chyba bardzo lubisz zwierzęta. Świetnie się nimi opiekujesz, jesteś bardzo troskliwa” – mówią dorośli. Troskliwa i opiekuńcza? Pewnie tak. Ale Marysia w swoich zabawach realizuje też inny talent – budowania, konstruowania, projektowania. Dla swoich pluszaków potrafi stworzyć domek niemal ze wszystkiego, w niepotrzebnych odpadach dostrzega możliwości wykorzystania, jakich inni nie widzą. Tworzy konstrukcje z kawałków tektury, które wzmacnia taśmą klejącą, z klocków, których różne rodzaje potrafi połączyć w jedną całość. Pudełka, sznurki, skrawki materiałów w jej małych dłoniach stają się windą, altanką lub oranżerią.

Marysia mogłaby zostać w przyszłości in...

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie PREMIUM

Pozostało jeszcze 90% treści

Podstawowy

Bajkoterapia – skuteczna pomoc w łagodzeniu dziecięcych lęków

Pierwsze przesłanki o leczniczym działaniu literatury pojawiły się już w 1272 r. w szpitalu Al-Mansur w Kairze, natomiast terapeutyczną wartość baśni odkrył na początku lat 80. XX w. Bruno ...
Podstawowy

Dziewczynki chcą być inżynierami

Naturalna kreatywność i chęć pokonywania trudności u dzieci mogą się rozwijać tylko wtedy, kiedy pomyłka, porażka czy nieudana próba nie są powodem do wstydu, tylko cennym doświadczeniem.
Podstawowy

„Test pianki” a umiejętność odroczonej gratyfikacji

Odroczona, a nawet niematerialna nagroda może być znacznie ważniejsza niż natychmiastowa i materialna, a odraczanie kształtuje nasz charakter.