Dołącz do czytelników
Brak wyników

Zajęcia na czasie

13 marca 2018

NR 27 (Maj 2017)

Dzień bajek

Scenariusz zajęć z elementami ćwiczeń w odraczaniu gratyfikacji z okazji Światowego Dnia Książki

Światowy Dzień Książki to święto organizowane corocznie 23 kwietnia, zostało ono ustanowione przez organizację UNESCO w 1995 roku w celu promocji książek, czytelnictwa oraz praw autorskich.

 

Temat zajęć:

Dzień bajek

Cele ogólne:

kształtowanie umiejętności odroczonej gratyfikacji 

Cele szczegółowe:

Dziecko:
•     doskonali umiejętność uważnego słuchania tekstów literackich
•     zdobywa umiejętności w zakresie odraczania gratyfikacji poprzez: 
–  oczekiwanie na swoją kolej
–  próby zatrzymania w czasie ruchu
–  cierpliwe wykonywanie zadań
–  doprowadzanie zadań do końca
•     doskonali umiejętności współdziałania w małych zespołach oraz w grupie
•     komponuje i wykonuje z materiałów plastycznych rekwizyty
•     rozwija ekspresję ruchową

Metody:

•     metoda samodzielnych doświadczeń oparta na inicjatywie własnej dziecka
•     metoda zadań stawianych dziecku przez nauczyciela, które dziecko rozwiązuje samodzielnie według własnego pomysłu 
•     metoda żywego słowa, oddziałującego na dziecko przez środki artystyczne 
•     metoda opowieści ruchowej

Formy pracy:

•     zbiorowa
•     zespołowa
•     indywidualna

Pomoce:

 książka z bajkami

 

Przebieg zajęć:

  • Zabawa na powitanie: dzieci witają się z kolegami i określają swój nastrój, porównując siebie do postaci z bajek, np. jestem dziś wesoły jak krasnoludek, jestem dziś odważny jak Jaś Fasola, jestem dziś śpiąca jak królewna, jestem dziś szybki jak Kot w butach…
  • „Jaka to bajka?” – Nauczycielka zaprasza dzieci do wysłuchania kolejno fragmentów bajek: Kopciuszek, Jaś i fasola, Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków, Wilk i koźlęta. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie ich tytułów, a następnie wybranie ze zbioru przedmiotów leżących na dywanie tych, które mają związek z daną bajką, np. pantofelek, dynia – Kopciuszek; fasola, harfa –Jaś i fasola; jabłko, czapeczka krasnala – Królewna Śnieżka; mąka, koziołek – Wilk i koźlęta.
  • Zabawy z elementami ćwiczeń w odraczaniu gratyfikacji do poznanych bajek

Kopciuszek

Pomoce: pudełka z wymieszanymi ziarnkami fasoli białej i czerwonej, kubeczki plastikowe, minutnik

Dzieci otrzymują pudełka z wymieszanymi ziarnkami fasoli i grochu. Nauczycielka nastawia minutnik na określony czas. Zadaniem dzieci jest wybranie ziarenek grochu do osobnego kubeczka. Kiedy minutnik zadzwoni, dzieci zatrzymują wybieranie. Nauczycielka nastawia minutnik ponownie, dzieci wybierają ziarna.

Odroczon...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy