Wczym tkwi problem? Otóż nie bez powodu mówi się, że otaczająca nas rzeczywistość niekiedy stwarza niezwykle niekorzystne warunki życia codziennego, wtłacza nas bowiem w pośpiech i generuje rozwój kultury instant. Ta natomiast utwierdza codzienne funkcjonowanie w przekonaniu, że szybsze i wygodniejsze rozwiązania sprawdzają się najlepiej. Postęp techniki niewątpliwie ułatwia życie, niemniej nie może się dokonywać bez kontroli człowieka. Zatem choćby tak oczywiste użytkowanie samochodu jest nieodzowne, podobnie jak zapewnienie sobie codziennej porcji ruchu, choćby w formie spaceru. To właśnie osoby dorosłe stanowią dla dzieci najważniejszy, najistotniejszy przykład prowadzenia właściwego trybu życia. Dzieci wręcz powielają nawyki i zachowania propagowane w ich środowisku rodzinnym i wychowawczym. Cóż zatem można zrobić, aby w czasach nieustannego postępu technologii, zafascynowania szybkimi rozwiązaniami nie ulec kulturze instant i odpowiedzialnie wprowadzać dzieci do funkcjonowania w zdrowej, aktywnej codzienności?
POLECAMY
Otóż bardzo ważne są nie tylko zachowania prezentowane przez osoby ze środowiska rodzinnego, ale również wychowawczego i to temu wątkowi poświęcimy nieco uwagi. Dzieci obecnie w znaczącej większości uczęszczają do przedszkoli i również w nich kształtują postrzeganie świata i postawy na dalsze życie. Co zatem może zrobić nauczyciel wychowania przedszkolnego, aby dzieci kończące edukację przedszkolną były pełne entuz...