Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego zakłada kształtowanie umiejętności nabywania języka obcego nowożytnego już od najmłodszych lat. Jest to istotne z uwagi na przygotowanie jednostki do realiów świata otaczającego, a także na to, że zawarcie tego obszaru odgrywa nieocenioną rolę w wyrównywaniu szans edukacyjnych dzieci.
Należy podkreślić, że zdobywanie sprawności językowych z zakresu języka obcego nowożytnego poszerza w istotnym stopniu wiedzę dzieci o kulturze, tradycjach i zwyczajach innych krajów. Ponadto rozwijanie sprawności językowej prowadzi do rozumienia wartości takich jak akceptacja, szacunek do drugiego człowieka w tym szacunek do osób spoza granic Polski.
W toku wychowania przedszkolnego dzieci nabywają umiejętności w zakresie posługiwania się językiem obcym nowożytnym poprzez zabawę, która, stanowiąc źródło dziecięcej radości, przyczynia się istotnie do ich rozwoju. Ponadto zajęcia poświęcone nabywaniu języka powinny obfitować w środki dydaktyczne przeznaczone do słuchania – to właśnie bowiem osłuchiwanie się dzieci z językiem obcym jest fundamentem kształtowania pozostałych sprawności językowych. Rola pi...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania dzieci w wieku przedszkolnym.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z trudnymi emocjami dzieci oraz dostosowywać metody do potrzeb dzieci ze SPE.