Podanie definicji kodowania nie jest wcale łatwe. Jedni utożsamiają je z programowaniem, stosując te nazwy zamiennie, inni rozdzielają oba pojęcia, twierdząc, że kodowanie to element programowania. Do tej drugiej grupy osób jest mi bliżej.
POLECAMY
Kodowanie
Kodowanie to przekazywanie informacji, tworzenie zrozumiałego dla odbiorcy przekazu, to instrukcja, która może być zapisana na wiele różnych sposobów. Kodowanie to rodzaj szyfru, znany nadawcy i odbiorcy. Kodowanie to przygoda i zabawa.
Obawy – nazwij je, a będzie łatwiej sobie z nimi poradzić
Nauka podstaw kodowania w przedszkolach jest pewnego rodzaju nowością i często błędnie postrzega się ją jako coś trudnego, zarezerwowanego wyłącznie dla informatyków, a przynajmniej nauczycieli przedmiotów ścisłych, ale już na pewno nie dla nauczycieli przedszkola. To jeden ze stereotypów towarzyszących wprowadzaniu nauki kodowania do przedszkoli. Jakie są inne? Istnieją obawy o brak sprzętu komputerowego, dostępu do Internetu. Niektórzy podnoszą potencjalne problemy z rodzicami czy brak czasu na zrealizowanie podstawy programowej, jeśli czas przeznaczymy na kodowanie. Spróbujmy się zmierzyć z tymi obawami.