Cele zajęć: POLECAMY |
|
---|---|
Potrzebne materiały: |
|
Przebieg zajęć:
- Powitanie. Dzieci ustawiają się w kole i chwytają się za ręce – puszczają tzw. „iskierkę przyjaźni” (uścisk dłoni) mówiąc słowa: „Jak tu miło mija czas, bardzo lubię wszystkich Was”.
- Bajka M. Przewoźniaka Trzy zakochane kaktusy. Nauczyciel odczytuje dzieciom bajkę. Po odczytaniu bajki odbywa się krótka rozmowa na temat jej treści (Jak się zachowywały kaktusy? Kto zamieszkał obok kaktusów? Jak się na początku zachowała sasanka? Co zrobiły kaktusy, że sasanka zmieniła zdanie?). Pozwoli to wszystkim dzieciom jeszcze raz zaznajomić się z treścią bajki. Następnie nauczyciel wprowadza nowe pojęcie „uczucie”; odbywa się krótka rozmowa na temat: Co to są uczucia, emocje i jakie uczucia znamy.
- Zabawa ruchowa – „Pokaż mi swoje uczucie”. Dzieci po kolei odgrywają różne uczucia; zadaniem reszty grupy jest odgadnąć, co to za uczucie. Następnie nauczycielka opowiada, że w lutym obchodzimy święto miłości, czyli walentynki. Zadaniem dzieci jest opowiedzieć, jak one rozumieją pojęcie „miłość”. Po czym można poznać, że ktoś jest zakochany. Jak się wtedy czujemy? Kogo my kochamy, a kto kocha nas?
- Zabawa ruchowa – na podłodze leż...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!