Może to być twórcze i sprzyjać relacjom społecznym, ale też może to być również „bezcelowe klikanie po ekranie”. Jeżeli sposób, w jaki maluch korzysta z urządzenia mobilnego bardziej przypomina to drugie, rodzicom mogą towarzyszyć obawy, kiedy dowiadują się, że dana placówka chce poszerzyć ofertę zajęć dydaktycznych o elementy kodowania, robotyki, o pracę z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Bliska współpraca z rodzicami pomoże rozwiać wątpliwość i ukaże program takim, jaki jest w rzeczywistości.
POLECAMY
Podczas pilotażowej edycji programu Mistrzowie Kodowania Junior, organizatorzy dbali o to, żeby również opiekunowie dzieci włączali się aktywnie w jego przebieg, poznali zasady, które w nim obowiązują, kontynuowali pracę w domu. W pierwszych miesiącach realizacji Mistrzów Kodowania w każdej z placówek odbyły się warsztaty dla rodziców, na których mogli dokładnie zapoznać się z ideą programu, jego planowanym przebiegiem, ale również posłuchać o zagrożeniach płynących z sieci, o sposobach unikania ich, o bezpiecznym porus...