Rodzice w programie Mistrzowie Kodowania

ważni dla nas, ważni dla dzieci

Edukacja przedszkolna

Dziecko w wieku przedszkolnym trzymające tablet czy smartfon w rękach, nie jest odosobnionym widokiem. Nikogo nie dziwi fakt, że już cztero- czy pięciolatek nie ma najmniejszego problemu z obsługą urządzeń mobilnych w większości przypadków. Nasuwa się więc pytanie, czy wprowadzanie nowoczesnych technologii do zajęć przedszkolnych ma uzasadnienie merytoryczne. Po co to robić, jeśli i tak większość dzieci radzi sobie z „klikaniem” bardzo dobrze. Istotne jest nie to, czy dziecko potrafi obsługiwać tablet, ale jak z niego korzysta.
 

Może to być twórcze i sprzyjać relacjom społecznym, ale też może to być również „bezcelowe klikanie po ekranie”. Jeżeli sposób, w jaki maluch korzysta z urządzenia mobilnego bardziej przypomina to drugie, rodzicom mogą towarzyszyć obawy, kiedy dowiadują się, że dana placówka chce poszerzyć ofertę zajęć dydaktycznych o elementy kodowania, robotyki, o pracę z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Bliska współpraca z rodzicami pomoże rozwiać wątpliwość i ukaże program takim, jaki jest w rzeczywistości.

POLECAMY

Podczas pilotażowej edycji programu Mistrzowie Kodowania Junior, organizatorzy dbali o to, żeby również opiekunowie dzieci włączali się aktywnie w jego przebieg, poznali zasady, które w nim obowiązują, kontynuowali pracę w domu. W pierwszych miesiącach realizacji Mistrzów Kodowania w każdej z placówek odbyły się warsztaty dla rodziców, na których mogli dokładnie zapoznać się z ideą programu, jego planowanym przebiegiem, ale również posłuchać o zagrożeniach płynących z sieci, o sposobach unikania ich, o bezpiecznym porus...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI