Wedukacji elementarnej zawsze istnieje grupa dzieci, które – w trakcie nauki – napotykają na trudności w nabywaniu wiadomości i umiejętności. Powody mogą być różne – od społecznych po rozwojowe. Zaburzenia percepcji wzrokowej, zaburzenia percepcji słuchowej, zaburzenia dynamiki procesów nerwowych zdiagnozowane już w przedszkolu i poddane terapii, mogą zniwelować te trudności i być podstawą przyszłych sukcesów szkolnych. Działania edukacyjne i oddziaływania wychowawcze, mające na celu stymulowanie rozwoju psychomotorycznego: intelektualnego, społecznego i ruchowego dziecka, są szczególnie istotne właśnie w okresie przedszkolnym. Jest to też najlepszy czas na zapobieganie ewentualnym trudnościom w nauce – niwelowanie dysharmonii rozwojowych, terapię zaburzeń, wyrównywanie zaniedbań środowiskowych. Postawy i umiejętności, które małe dzieci wynoszą z przedszkola, procentują w szkole lepszymi wynikami w nauce, a w dorosłym życiu – lepszym funkcjonowaniem społecznym i zawodowym.
POLECAMY
Lateralizacja czynności ruchowych
Jednym z aspektów, a zarazem czynników rozwoj...