Chociaż edukacja przedszkolna raczej nie powinna kojarzyć się z siedzeniem przy stoliku, to jednak w ciągu dnia jest wiele okazji i sytuacji, w których dzieci siadają na krzesłach i wykonują pracę stolikową. Również pory posiłku nieodzownie kojarzą się z siedzeniem przy stole. Dla dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej (czy z niskim poziomem integracji sensorycznej) zarówno siedzenie na krześle, jak i utrzymanie odpowiedniej pozycji w czasie zabaw dywanowych bywa trudne. Przyjęcie pozycji, o którą prosi nauczyciel, częsta zmiana pozycji, garbienie się, zsuwanie się z krzesła, pokładanie się na stoliku, bujanie się na krześle, spadanie z niego, utrzymanie jednej pozycji przez określony czas, kopanie nóg stołu, kopanie osób, które siedzą przy stole – to tylko przykłady zachowań prezentowanych przez dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Oczywiście te same trudności mogą dotyczyć dzieci bez zaburzeń integracji sensorycznej.
Co robić w takich sytuacjach? Czy reagować? Czy można jakoś pomóc? Czy należy korygować pozycje przyjmowane przez dziecko? Jak sprawić, by dziecko było w stanie spędzić czas przy stole do końca posiłku? To częste pytania kierowane...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania dzieci w wieku przedszkolnym.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z trudnymi emocjami dzieci oraz dostosowywać metody do potrzeb dzieci ze SPE.