Głównym celem projektu jest przeprowadzenie badań na temat, który interesuje dzieci, a cały proces może trwać przez dłuższy czas. Poszczególne etapy tworzone są samodzielnie przez dzieci. Temat może być wymyślony przez maluchy lub zaproponowany przez nauczyciela (np. w wyniku obserwacji nauczyciel zauważył, że dzieci są bardzo zainteresowane konkretnym tematem).
POLECAMY
Poszczególne etapy projektu:
- faza wstępna – zainicjowanie tematu, stworzenie tzw. „siatki wstępnej i tematycznej” (co dzieci wiedzą na temat konkretnego tematu, czego jeszcze chciałyby się dowiedzieć),
- faza realizacji – zgłębianie tematu, próba znalezienia odpowiedzi na postawione pytania, szereg zajęć w przedszkolu, z ekspertami, wyjścia poza przedszkole,
- faza podsumowania – przygotowanie punktu kulminacyjnego, pozwalającego dzieciom na podzielenie się zdobytą wiedzą z innymi.
Poniżej chciałabym zaproponować pomysł na miniprojekt dotyczący czekolady, którego zwieńczeniem byłyby zajęcia otwarte dla dzieci i ich rodziców.
Cele zajęć:
- dzieci potrafią rozpoznać „dobre” czekolady,
- poszerzenie wiedzy ogólnej oraz zasobu słownictwa,
- pogłębienie umiejętności porozumiewania się,
- usprawnienie motoryki małej...