Dzień Czekolady metodą projektu w przedszkolu

Scenariusze

Czym jest projekt w przedszkolu? Pomysł projektu polega na zaangażowaniu dzieci do udziału w planowaniu i wykonywaniu pewnych zadań edukacyjnych. To właśnie one stają się odpowiedzialne za kierowanie procesem uczenia się, a nauczyciel odgrywa tylko rolę wspomagającą – w przedszkolu, oczywiście, w dużo większym stopniu niż np. w gimnazjum.

Głównym celem projektu jest przeprowadzenie badań na temat, który interesuje dzieci, a cały proces może trwać przez dłuższy czas. Poszczególne etapy tworzone są samodzielnie przez dzieci. Temat może być wymyślony przez maluchy lub zaproponowany przez nauczyciela (np. w wyniku obserwacji nauczyciel zauważył, że dzieci są bardzo zainteresowane konkretnym tematem). 

POLECAMY

Poszczególne etapy projektu:

  • faza wstępna – zainicjowanie tematu, stworzenie tzw. „siatki wstępnej i tematycznej” (co dzieci wiedzą na temat konkretnego tematu, czego jeszcze chciałyby się dowiedzieć), 
  • faza realizacji – zgłębianie tematu, próba znalezienia odpowiedzi na postawione pytania, szereg zajęć w przedszkolu, z ekspertami, wyjścia poza przedszkole,
  • faza podsumowania – przygotowanie punktu kulminacyjnego, pozwalającego dzieciom na podzielenie się zdobytą wiedzą z innymi.

Poniżej chciałabym zaproponować pomysł na miniprojekt dotyczący czekolady, którego zwieńczeniem byłyby zajęcia otwarte dla dzieci i ich rodziców.

Cele zajęć:     

  • dzieci potrafią rozpoznać „dobre” czekolady,
  • poszerzenie wiedzy ogólnej oraz zasobu słownictwa,
  • pogłębienie umiejętności porozumiewania się,
  • usprawnienie motoryki małej...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI