Ruch drogowy, zachowanie kierowców i pieszych to tematyka, która powinna pojawić się zawsze niezależnie od pory roku na przestrzeni wszystkich lat pobytu dziecka w przedszkolu. Częste pogadanki o bezpieczeństwie w ruchu drogowym to powinność pedagogiczna i bardzo skuteczne działanie kształtujące nawyki pożądanych zachowań u dzieci.
POLECAMY
W artykule przyjęta została koncepcja podziału konspektu z uwzględnieniem dwóch grup wiekowych: dla młodszych i dla starszych przedszkolaków. Wynika to z tendencji opisu zajęć w przedszkolu oraz wśród naukowców i pedagogów. Podział na każdą grupę wiekową zdaje się być już nieco archaiczny.
Młodsze przedszkolaki
Temat | Bezpieczeństwo na ulicy |
---|---|
Cel ogólny | Całościowe wsparcie rozwoju na podstawie eksploracji otoczenia przedszkola, techniki i aktywności naśladowczej |
Cele szczegółowe Doświadczenia w obszarach rozwojowych |
Dziecko:
W obszarze emocjonalnym:
W obszarze społecznym:
W obszarze poznawczym:
|
Metody, techniki | Wybrane techniki systemu Edukacja przez ruch (origami płaskie z koła), zabawy orientacyjno-porządkowe, naśladowcze, konstrukcyjne, rozmowy swobodne i kierowane |
Narzędzia, środki | Paski papieru pakowego, kolorowe koła do składania, sygnalizator lub inne symbole świateł, plastikowe koła lub serso dla każdego dziecka, kolorowe kartony – podkłady do wykonania obrazka, klej w sztyfcie (po jednym dla każ... |