Bajkowy kwiecień. Propozycja zajęć prowadzonych w przedszkolu metodą storytellingu

Strefa nauczyciela

Cel ogólny:

POLECAMY

Wsparcie całościowego rozwoju podczas wspólnego tworzenia opowieści w temacie związanym z bajkami i baśniami Hansa Christiana Andersena.

Cele operacyjne

Dziecko doświadcza:

  • poznawczy obszar rozwoju:
  • przypomina sobie różne postacie z bajek, poprawnie je nazywa, szereguje i dopasowuje do tytułów,
  • prawidłowo identyfikuje polecenie z ruchem,
  • kreatywnie i samodzielnie wymyśla i prezentuje ruchy taneczne,
  • rozwija twórcze myślenie,
  • ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
  • uważnie słucha,
  • odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
  • poprawnie wskazuje i rozróżnia elementy wiersza,
  • uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
  • porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
  • trenuje skupienie i koncentrację, rozwiązuje problemy,
  • zapamiętuje sposób wykonywania ćwiczeń,
  • rozwija inteligencję ruchową,
  • rozwija inteligencję przestrzenną,
  • rozwija kreatywne i odkrywcze myślenie,
  • utrwala umiejętności szeregowania, układania w odpowiedniej kolejności,
  • uspokaja oddech podczas ćwiczenia wymagającego dodatkowej koncentracji;
     
  • społeczny obszar rozwoju:
  • naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
  • współpracuje w grupie w trakcie zadań grupowych i zespołowych,
  • uczy się przyjmowania roli w grupie,
  • rozwiązuje problemy w zespole,
  • wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
  • dba o jak najlepsze wykonanie zadania w duecie, grupie i zespole,
  • ćwiczy i bawi się, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
  • wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
     
  • fizyczny obszar rozwoju:
  • orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
  • wykonuje ćwiczenia podczas zabaw ruchowych,
  • naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
  • wykonuje ćwiczenia z zakresu rozwijania integracji sensorycznej,
  • rozwija umiejętność utrzymywania równowagi,
  • wykonuje ćwiczenia gimnastyczne z elementami jogi dla dzieci,
  • ćwiczy mięśnie posturalne i motorykę kończyn górnych podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
  • wzmacnia mięśnie przykręgosłupowe,
  • oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
  • wykonuje ćwiczenia ruchowe wymagające współpracy w duecie, grupie i zespole,
  • wykonuje zadania motoryki małej i ruchy precyzyjne,
  • obserwuje i samodzielnie analizuje zmiany możliwości swojego ciała;
     
  • emocjonalny obszar rozwoju:
  • wyraża ekspresję podczas zabaw o charakterze tanecznym i muzycznym,
  • okazuje troskę wobec samego siebie i innych podczas zabaw,
  • wyraża entuzjazm podczas ćwiczeń ruchowych w duecie, grupie i zespole,
  • okazuje cierpliwość przed wykonaniem zadania w odpowiedniej kolejności,
  • wspiera inne dzieci w wykonywaniu ćwicze...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI