Cel ogólny:
POLECAMY
Wsparcie całościowego rozwoju podczas wspólnego tworzenia opowieści w temacie związanym z bajkami i baśniami Hansa Christiana Andersena.
Cele operacyjne
Dziecko doświadcza:
- poznawczy obszar rozwoju:
- przypomina sobie różne postacie z bajek, poprawnie je nazywa, szereguje i dopasowuje do tytułów,
- prawidłowo identyfikuje polecenie z ruchem,
- kreatywnie i samodzielnie wymyśla i prezentuje ruchy taneczne,
- rozwija twórcze myślenie,
- ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
- uważnie słucha,
- odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
- poprawnie wskazuje i rozróżnia elementy wiersza,
- uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
- porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
- trenuje skupienie i koncentrację, rozwiązuje problemy,
- zapamiętuje sposób wykonywania ćwiczeń,
- rozwija inteligencję ruchową,
- rozwija inteligencję przestrzenną,
- rozwija kreatywne i odkrywcze myślenie,
- utrwala umiejętności szeregowania, układania w odpowiedniej kolejności,
- uspokaja oddech podczas ćwiczenia wymagającego dodatkowej koncentracji;
- społeczny obszar rozwoju:
- naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
- współpracuje w grupie w trakcie zadań grupowych i zespołowych,
- uczy się przyjmowania roli w grupie,
- rozwiązuje problemy w zespole,
- wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
- dba o jak najlepsze wykonanie zadania w duecie, grupie i zespole,
- ćwiczy i bawi się, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
- wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
- fizyczny obszar rozwoju:
- orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- wykonuje ćwiczenia podczas zabaw ruchowych,
- naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
- wykonuje ćwiczenia z zakresu rozwijania integracji sensorycznej,
- rozwija umiejętność utrzymywania równowagi,
- wykonuje ćwiczenia gimnastyczne z elementami jogi dla dzieci,
- ćwiczy mięśnie posturalne i motorykę kończyn górnych podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- wzmacnia mięśnie przykręgosłupowe,
- oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
- wykonuje ćwiczenia ruchowe wymagające współpracy w duecie, grupie i zespole,
- wykonuje zadania motoryki małej i ruchy precyzyjne,
- obserwuje i samodzielnie analizuje zmiany możliwości swojego ciała;
- emocjonalny obszar rozwoju:
- wyraża ekspresję podczas zabaw o charakterze tanecznym i muzycznym,
- okazuje troskę wobec samego siebie i innych podczas zabaw,
- wyraża entuzjazm podczas ćwiczeń ruchowych w duecie, grupie i zespole,
- okazuje cierpliwość przed wykonaniem zadania w odpowiedniej kolejności,
- wspiera inne dzieci w wykonywaniu ćwicze...