Ani ćwiczenia z rodzicami w domu, nawet jeśli są przygotowane przez terapeutę prowadzącego zajęcia, ani zabawy z rówieśnikami w przedszkolu nigdy nie będą równe terapii, co nie znaczy, że nie warto wspomagać rozwoju procesów integracji sensorycznej w domu czy w placówce przedszkolnej, zwłaszcza u dzieci młodszych. Tego typu zabawy nie tylko wspierają i stymulują rozwój dziecka, ale też są okazją, aby poobserwować, jak rozwijają się dzieci, jakie są ich mocne strony. Tego typu zabawy pozwalają również dostrzec trudności, z którymi boryka się część dzieci. Oczywiście bez znajomości norm rozwojowych ciężko jest stwierdzić, czy to jeszcze dopuszczalne w tym wieku, że przykładowo dziecko nie stoi na jednej nodze lub na niej nie skacze, czy może to już problem. Zawsze też musimy zadać sobie pytanie, czy brak umiejętności wynika z trudności rozwojowej, czy może z braku możliwości doświadczania, a może t...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania dzieci w wieku przedszkolnym.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z trudnymi emocjami dzieci oraz dostosowywać metody do potrzeb dzieci ze SPE.