Dziecko doświadcza w obszarach rozwojowych:
fizyczny obszar rozwoju:
- porusza się rytmicznie z dźwiękami instrumentu i do muzyki,
- naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej, w tym ruchy taneczne,
- orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- wykonuje pozycje gimnastyki z elementami jogi dla dzieci,
- wykonuje zadania wymagające ruchów precyzyjnych i kreślarskich,
- oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
- utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu i w równowadze;
emocjonalny obszar rozwoju:
- wyraża entuzjazm podczas ćwiczeń ruchowych,
- wspiera inne dzieci w wykonywaniu ćwiczeń ruchowych,
- okazuje życzliwość sobie, innym i światu,
- okazuje cierpliwość przed wykonaniem zadania w odpowiedniej kolejności,
- uspokaja się i relaksuje po wysiłku;
społeczny obszar rozwoju:
- naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
- współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
- ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
- wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
poznawczy obszar rozwoju:
- odtwarza z pamięci poznane wcześniej asany,
- poznaje sposoby okazywania życzliwości sobie, bliskim, innym i światu poprzez trening uważności,
- rozumie, że postawa pełna życzliwości korzystnie wpływa na samopoczucie swoje i innych,
- poznaje nowe techniki oddechowe i ruchowe,
- uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
- poznaje sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach emocjonalnych,
- zapamiętuje sposób wykonywania ćwiczeń podczas zabaw ruchowych,
- porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
- orientuje się w przestrzeni i wskazuje kierunki
|