Trudności dzieci z zaburzeniami przetwarzania bodźców wzrokowych

Psychologia i pedagogika

Wzrok to jeden ze zmysłów, dzięki którym odbieramy i poznajemy świat. Dla większości z nas problemy ze wzrokiem oznaczają konieczność noszenia okularów korekcyjnych, ponieważ dostrzeganie pewnych elementów z bliższej lub dalszej odległości jest utrudnione lub niemożliwe. Jednak nieprawidłowości w zakresie wzroku to coś więcej niż tylko zaburzona ostrość widzenia.

Problemy z koordynacją wzrokowo-ruchową

Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej mogą przejawiać problemy z przetwarzaniem bodźców wzrokowych i to właśnie z tego powodu m.in. napotykają trudności w przedszkolu lub szkole. Wśród wspomnianych trudności wyróżniamy problemy z koordynacją wzrokowo-ruchową, kiedy wszystko, co chcemy wykonać rękoma z jednoczesnym udziałem wzroku, sprawia nam problemy. Słabo rozwinięta lub zaburzona koordynacja ruchowa przyczynia się do powstania kłopotów z wykonywaniem czynności samoobsługowych (np. sprawnym i samodzielnym przyjmowanie pokarmów czy ubieraniem się), w zabawach ruchowych (np. rzucie do celu, grze w zbijaka, łapaniu piłki) oraz wszelkich aktywnościach manipulacyjnych (d...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI