Problemy z koordynacją wzrokowo-ruchową
Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej mogą przejawiać problemy z przetwarzaniem bodźców wzrokowych i to właśnie z tego powodu m.in. napotykają trudności w przedszkolu lub szkole. Wśród wspomnianych trudności wyróżniamy problemy z koordynacją wzrokowo-ruchową, kiedy wszystko, co chcemy wykonać rękoma z jednoczesnym udziałem wzroku, sprawia nam problemy. Słabo rozwinięta lub zaburzona koordynacja ruchowa przyczynia się do powstania kłopotów z wykonywaniem czynności samoobsługowych (np. sprawnym i samodzielnym przyjmowanie pokarmów czy ubieraniem się), w zabawach ruchowych (np. rzucie do celu, grze w zbijaka, łapaniu piłki) oraz wszelkich aktywnościach manipulacyjnych (d...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania dzieci w wieku przedszkolnym.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z trudnymi emocjami dzieci oraz dostosowywać metody do potrzeb dzieci ze SPE.