Tak jak kilkakrotnie podkreślałam we wcześniejszych artykułach – o tym, czy dzieci zjedzą, decyduje nie tylko smak potrawy, ale również kolor, konsystencja, sposób podania. Olbrzymie znaczenie mają oczywiście domowe zachowania żywieniowe i znajomość produktów z rodzinnego stołu. Niestety, z moich obserwacji wynika, że coraz popularniejsze stają się praktyki, gdy gotowanie w domu ogranicza się do zawężonej, stałej liczby potraw, które polega w dużym stopniu na wykorzystaniu urządzeń, które w szybki sposób kroją, mieszają, a tym samym znacząco ograniczają dzieciom obserwację, możliwość pomocy w przygoto-
waniu domowych posiłków.
POLECAMY
W jaki sposób rozbudzić ciekawość i zachęcić dzieci do próbowania?
Wiedząc, w jaki sposób dzieci w wieku przedszkolnym dokonują wyboru w trakcie jedzenia, warto skorzystać z ciekawych eksperymentów lub zajęć, podczas których w formie zabawy dzieci rozbudzą swoją ciekawość. O tym, jakie zajęcia warto wprowadzić, aby połączyć zabawę z nauką, podpowiem w ramach projektu „Czy wiemy co jemy?"
Skoro dla części dzieci nie stanowi problemu zjedzenie sałatki pełnej warzyw czy koktajlu owocowo-warzywnego, a dla innych dzieci z kolei warzywa są produktem, które odrzucają w pierwszej kolejności, warto zadbać o skuteczną reklamę i dobry marketing. W końcu słodkich płatków śniada...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania dzieci w wieku przedszkolnym.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z trudnymi emocjami dzieci oraz dostosowywać metody do potrzeb dzieci ze SPE.