Okazuje się, że to, w jaki sposób serwujemy dzieciom pokarmy ma ogromny wpływ na to, czy zostaną one zaakceptowane, czy też nie. Jedno z badań wzięło pod uwagę opinie setki dzieci. Zaprezentowano im dania obiadowe podane w trzech różnych formach. Pierwszy wariant zawierał produkty spożywcze ułożone na talerzu oddzielnie, drugi zawierał te same produkty w wersji pośredniej, czyli były one częściowo zmieszane, wreszcie trzeci wariant zawierał te same produkty, jednak wszystkie były ze sobą zmieszane. Badania i obserwacje wykazały, że im młodsze dzieci, tym większa tendencja do preferowania dań, w których poszczególne składniki nie są ze sobą pomieszane. Co ciekawe, w przypadku dziewczynek w wieku siedmiu–ośmiu lat preferowanie oddzielnego sposobu podawania pokarmów było silniejsze niż u chłopców w tym samym wieku, kt...
O sztuce serwowania pokarmów…
Dlaczego dla dzieci pewne pokarmy stanowią tak duże wyzwanie? Dlaczego nawet sposób podania jedzenia może dosyć często stanowić przeszkodę nie do przeskoczenia? Dlaczego pewne pokarmy, np. warzywa, jedzone są chętnie, kiedy podawane są osobno, a te same warzywa wymieszane w sałatce, surówce czy innym daniu spotykają się ze stanowczym protestem? Dlaczego dzieci notorycznie rozkładają kanapki na części pierwsze i wreszcie dlaczego osobno zjadają pomidora, osobno ser lub wędlinę i wzbraniają się przed smarowaniem masłem chleba?