Okazuje się, że to, w jaki sposób serwujemy dzieciom pokarmy ma ogromny wpływ na to, czy zostaną one zaakceptowane, czy też nie. Jedno z badań wzięło pod uwagę opinie setki dzieci. Zaprezentowano im dania obiadowe podane w trzech różnych formach. Pierwszy wariant zawierał produkty spożywcze ułożone na talerzu oddzielnie, drugi zawierał te same produkty w wersji pośredniej, czyli były one częściowo zmieszane, wreszcie trzeci wariant zawierał te same produkty, jednak wszystkie były ze sobą zmieszane. Badania i obserwacje wykazały, że im młodsze dzieci, tym większa tendencja do preferowania dań, w których poszczególne składniki nie są ze sobą pomieszane. Co ciekawe, w przypadku dziewczynek w wieku siedmiu–ośmiu lat preferowanie oddzielnego sposobu podawania pokarmów było silniejsze niż u chłopców w tym samym wieku, kt...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania dzieci w wieku przedszkolnym.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z trudnymi emocjami dzieci oraz dostosowywać metody do potrzeb dzieci ze SPE.