Część niejadków potrafi zjeść w przedszkolu suchy makaron, ryż czy ziemniaki. Kiedy na śniadanie pojawiają się kanapki, zdarza się, że zjedzą kromkę chleba z masłem. Ale są też takie dzieci, które nie tylko nie podejmują próby posmakowania, lecz także nie są w stanie usiąść z rówieśnikami przy wspólnym stole. Zdarza się i tak, że w porze posiłku obserwujemy szereg trudnych, nie zawsze jasnych zachowań. Krzyk, płacz, odruch wymiotny, wymioty, zrzucanie talerza – takie zachowania mogą przerażać, bardzo często są jednak wołaniem o pomoc, komunikatem, że dziecku jest źle, że się boi.
Musimy pamiętać, że określenie „niejadek”, którym tak często potocznie się posługujemy, nic nie oznacza. To określenie nie tłumaczy nam przyczyny niechęci do jedzenia, dlatego też raczej...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania dzieci w wieku przedszkolnym.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z trudnymi emocjami dzieci oraz dostosowywać metody do potrzeb dzieci ze SPE.