Cele ogólne: POLECAMY |
|
---|---|
Cele operacyjne: |
Dziecko:
|
Metody: |
|
Środki dydaktyczne: |
|
Przebieg zajęć:
- Wysłuchanie piosenki śpiewanej przez nauczyciela „Leć, rakieto”
I Czy wy wiecie, że w rakiecie najciekawsza podróż w świecie?
Proszę wsiadać do rakiety, niepotrzebne nam bilety.
Leć, rakieto, szybko leć, gwiazdkę z nieba chcemy mieć.
Ref: Leć, rakieto, zabierz nas do dalekich, do dalekich gwiazd.
II Już rakieta w niebo strzela, proszę trzymać się fotela.
To jest jazda co się zowie, aż się kręci w głowie.
Ref: Leć, rakieto, zabierz nas do dalekich, do dalekich gwiazd.
- Omówienie treści piosenki i wprowadzenie dzieci w temat zajęć.
- Wyklaskiwanie, potem rytmiczne tupanie refrenu piosenki.
- Nasza wyprawa w kosmos:
- Tworzymy koło – rakietę.
Marsz po kole – rakieta startuje. Nauczyciel gra na bębenku rytm 4/4, na mocną część taktu dzieci przytupują (powtarzamy 3 razy).
Nauczyciel zmienia rytm na 3/4 – rakieta startuje – wyskok do góry.
- Lecimy rakietą – dzieci swobodnie biegają po sali, na sygnał – uderzenie w talerze – lądują (przysiad).
- Z...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!