Temat: | Co robi słonko? |
Cel ogólny | Wsparcie całościowego rozwoju na podstawie zabaw z tekstem literackim. |
Cele szczegółowe |
W obszarze fizycznym dziecko: POLECAMY
W obszarze emocjonalnym dziecko:
W obszarze społecznym dziecko:
W obszarze poznawczym dziecko:
|
Metody | Metoda dynamicznych obrazów – system Edukacja przez ruch |
Materiały, narzędzia | Obrazki z poprzednich zajęć, kolorowe pastele, papierowe kółka, niebieskie wstążki na patyczkach, sznureczki z wełny, taśma malarska, model rybki wykonany w technice origami z koła na kartonie, kleje, muzyka Walc łyżwiarzy, wierszyk Co robi słonko? |
Sytuacja edukacyjna 1.
- Zabawa ruchowa – Wędruje po niebie słonko.
Dzieci bawią się piłką, podając ją oburącz od dziecka do dziecka, wskazując ruch słonka na niebie z jednoczesnym wypowiadaniem słów wierszyka, ze zmianą słów (zatrzymuje się, chowa) oraz ze zmianą intonacji itd. Pod koniec zabawy nauczyciel unosi wysoko piłkę i dodaje kolejne zdanie: „Zagląda pod fale głęboko”. - Zabawa animacyjna – Fale.
Dzieci otrzymują patyczki z przyczepioną wstążką i starają się poruszać patyczkami, aby wstążki falowały. Nauczyciel sam pokazuje swoim patyczkiem animację. Dla spotęgowania wrażenia nauczyciel włącza muzykę, aby w rytmie walca wskazać ruch patyka w górę i w dół. Dzieci także improwizują. Finałem zabawy jest recytacja wierszyka przez nauczyciela z wykorzystaniem ruchu słonka (piłki) przy jednoczesnym mówieniu wierszyka przez dzieci. Przed wypowiedzeniem „Zagląda pod fale głęboko” nauczyciel włącza walc, powtarza także kilkakrotnie to wypowiedzenie, aby animując piłką, zaglądać pod fale tworzone przez dzieci.
Sytuacja edukacyjna 2.
- Zabawa grafomotoryczna – Fale.
Nauczyciel za pomocą taśmy malarskiej przylepia każdemu dziecku do paluszka wskazującego sznureczek. Każde dziecko ma także przylepioną do stołu kartę z obrazkiem wykonanego przez siebie słonka. Dzieci zaczynają wodzić paluszkiem ze sznureczkiem, kiedy słyszą Walc łyżwiarzy. Wprowadzeniem do wodzenia jest recytacja wspólnie z nauczycielem poznanych strof wierszyka. Dzieci ćwiczą ruch poprzedzający kreślenie fal. - Ćwiczenia grafomotoryczne – Fale.
Dzieci samodzielnie próbują kreślić fale. Palec wskazujący ręki wspomagającej wskazuje na kartce punkt, z którego kredką dziecko zaczyna kreślić dowolną falę. Muzyczne tło do ćwiczeń stanowi Walc łyżwiarzy.
Sytuacja edukacyjna 3.
- Swobodna zabawa w ogródku przedszkolnym.
Dzieci bawią się swobodnie zgodnie z własnymi potrzebami. - Interakcyjna zabawa ruchowa – podawanie piłki oburącz w rytm recytowanego...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!