Aby tak się stało, należy zwrócić się ku wykorzystaniu utworów lirycznych, które nieczęsto są brane pod uwagę w pracy z przedszkolakiem. Podczas pracy z dziećmi zauważyłam, że mają one trudności ze zrozumieniem wierszy przekazywanych im w sposób konwencjonalny, czyli wyłącznie werbalny. Kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe podpowiada mi również, że nauczyciele boją się pracować z poezją. Analizę wiersza często wyczerpuje pytanie „o czym był ten wiersz?”. Później pojawia się szereg pytań dotyczących treści utworu. Natomiast słowa często są dla małych słuchaczy niezrozumiałe. Dziecko musi je dopiero przełożyć na czytelny dla niego język ruchów, gestów, dźwięków, barw. Musi je niejako dotknąć, zobaczyć. Wtedy dopiero my – nau...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania dzieci w wieku przedszkolnym.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z trudnymi emocjami dzieci oraz dostosowywać metody do potrzeb dzieci ze SPE.