Chciałabym zwrócić Państwa uwagę na jeden z najważniejszych czynników, jakim jest prawidłowe odżywianie dzieci w wieku przedszkolnym, a także na znaczenie współpracy między rodzicami a przedszkolem, jako najlepszy sposób na kształtowanie postaw prozdrowotnych. Takie działania dają szansę na stworzenie jednolitego środowiska wychowawczego, a tym samym zwiększają efektywność podejmowanych działań.
Biorąc pod uwagę aktualną sytuację związaną z epidemią koronowirusa, przedstawione zostały różnorodne formy działań, z możliwością dostosowania poszczególnych aktywności odpowiednio do panujących wymogów sanitarnych w placówkach oświatowych.
Dzieci spędzają w miejscach dziennej opieki znaczną część swojego dnia, stąd szczególnie ważnym elementem ich funkcjonowania jest m.in. spożywanie posiłków. Odpowiednio skomponowany jadłospis jest traktowany również jako element edukacji żywieniowej, w ramach której promowane są produkty mające na celu m.in. zaspokojenie potrzeb fizjologicznych młodego organizmu oraz kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych.
W związku z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 2016 r., dotyczącym regulacji żywienia zbiorowego w placówkach oświatowych, w wielu przedszkolach coraz częściej obserwujemy większą dbałość o to, aby posiłki były zdrowe, urozmaicone, odpowiednio zbilansowane. Niestety, w praktyce często okazuje się, że realizacja tych wymogów nie jest taka łatwa, a dokonanie nawet najlepszych zmian w jadłospisach przedszkolnych, zgodnych z zaleceniami żywieniowymi, wcale nie gwarantuje, że posiłki będą chętnie spożywane przez dzieci.
Największym w...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania dzieci w wieku przedszkolnym.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z trudnymi emocjami dzieci oraz dostosowywać metody do potrzeb dzieci ze SPE.