Przykłady użycia tej techniki:
POLECAMY
- zabawa w grupie, która zakłada cykliczne powtarzanie kluczowej struktury,
- odgrywanie scenki czy prostych przedstawień teatralnych, w których dzieci powtarzają kluczową strukturę,
- śpiewanie piosenek lub wykonanie czantów (rytmicznych recytacji z podkładem muzycznym), których tekst zawiera powtarzalne struktury nauczanego języka (czyli jest klasycznym drylem językowym).
Dzięki technice drylu dziecko szybko zapamiętuje nie tylko nowe słownictwo, ale też proste struktury zdaniowe. Jeśli nauczyciel potraktuje dryl w sposób twórczy, np. wykorzysta go w prostej zabawie lub zastosuje linię melodyczną w tle, nauka języka obcego może okazać się nie tylko łatwa, ale też przyjemna i będzie odbywać się mimochodem, w sposób nieświadomy, czyli będzie przypominać naukę języka ojczystego.
Wykorzystywanie muzyki w celach dydaktycznych
Wielu nauczycieli i metodyków zajmujących się wczesnym nauczaniem języka obcego bardzo sobie ceni wartość dydaktyczną utworów muzycznych i często stosuje je na zajęciach z małymi dziećmi. Poniżej znajduje się tekst piosenki edukacyjnej pochodzącej z jednego z kursów adresowanych do małych dzieci (towarzyszy jej prosta linia melodyczna, którą potrafi odtworzyć nawet przeciętnie uzdolnione muzycznie dziecko):
My dolly is on a swing.
My dolly is on a swing.
Up and down, up and down, up and down.
My teddy is on a sl...