Walentynki z jogą i mindfulness

Psychologia i pedagogika
Temat: Okazywanie sobie i innym miłości poprzez ćwiczenia gimnastyczne z elementami jogi i mindfulness dla dzieci
Grupa wiekowa: starsze przedszkolaki
Cel ogólny zajęć
Wsparcie całościowego rozwoju podczas realizacji tematu o miłości, życzliwości i szacunku wobec siebie i innych poprzez aktywności i ćwiczenia gimnastyczne z elementami jogi oraz mindfulness dla najmłodszych
Cele operacyjne

Dziecko doświadcza w obszarach rozwojowych:

POLECAMY

fizyczny obszar rozwoju:

  • porusza się rytmicznie z utworem muzycznym,
  • naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
  • wykonuje ćwiczenia motoryki dużej w zgodzie z własną, swobodną i kreatywną ekspresją,
  • orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
  • wykonuje pozycje gimnastyczne z elementami jogi dla dzieci,
  • oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
  • utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu i w równowadze;
emocjonalny obszar rozwoju:
  • wyraża entuzjazm podczas ćwiczeń ruchowych,
  • wspiera inne dzieci w wykonywaniu ćwiczeń ruchowych,
  • odczuwa i okazuje życzliwość wobec siebie i innych dzieci,
  • odkrywa, w jaki sposób może okazywać sobie i innym miłość podczas codziennej praktyki, ćwiczeń i wszelkich aktywności,
  • okazuje troskę wobec swojego ciała,
  • wyraża empatię wobec innych podczas ćwiczeń, 
  • okazuje życzliwość wobec dzieci, z którymi współpracuje w zespole,
  • okazuje cierpliwość przed wykonaniem zadania w odpowiedniej kolejności,
  • uspokaja się i relaksuje po wysiłku;
społeczny obszar rozwoju:
  • naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
  • współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
  • wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
  • ćwiczy dbając o przestrzeganie zasad fair-play,
  • dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako współodpowiedzialny za wynik członek,
  • wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy podczas ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
poznawczy obszar rozwoju:
  • odtwarza z pamięci poznane wcześniej asany,
  • poznaje nowe techniki oddechowe i ruchowe,
  • uzasadnia swój wybór,
  • analizuje i wyciąga wnioski i rozwiązuje problemy,
  • porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
  • poznaje i rozróżnia asany: namiotu, wielbłąda, trójkąta i leżącego łuku,
  • uważnie słucha,
  • rozumie, co to znaczy, że ktoś jest życzliwy, pomocny, troskliwy i kochający,
  • rozumie, że okazywanie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI