Dziecko doświadcza w obszarach rozwojowych:
fizyczny obszar rozwoju:
- porusza się rytmicznie z utworem muzycznym,
- naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
- wykonuje ćwiczenia motoryki dużej w zgodzie z własną, swobodną i kreatywną ekspresją,
- orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- wykonuje pozycje gimnastyczne z elementami jogi dla dzieci,
- oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
- utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu i w równowadze;
emocjonalny obszar rozwoju:
- wyraża entuzjazm podczas ćwiczeń ruchowych,
- wspiera inne dzieci w wykonywaniu ćwiczeń ruchowych,
- odczuwa i okazuje życzliwość wobec siebie i innych dzieci,
- odkrywa, w jaki sposób może okazywać sobie i innym miłość podczas codziennej praktyki, ćwiczeń i wszelkich aktywności,
- okazuje troskę wobec swojego ciała,
- wyraża empatię wobec innych podczas ćwiczeń,
- okazuje życzliwość wobec dzieci, z którymi współpracuje w zespole,
- okazuje cierpliwość przed wykonaniem zadania w odpowiedniej kolejności,
- uspokaja się i relaksuje po wysiłku;
społeczny obszar rozwoju:
- naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
- współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
- wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
- ćwiczy dbając o przestrzeganie zasad fair-play,
- dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako współodpowiedzialny za wynik członek,
- wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy podczas ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
poznawczy obszar rozwoju:
- odtwarza z pamięci poznane wcześniej asany,
- poznaje nowe techniki oddechowe i ruchowe,
- uzasadnia swój wybór,
- analizuje i wyciąga wnioski i rozwiązuje problemy,
- porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
- poznaje i rozróżnia asany: namiotu, wielbłąda, trójkąta i leżącego łuku,
- uważnie słucha,
- rozumie, co to znaczy, że ktoś jest życzliwy, pomocny, troskliwy i kochający,
- rozumie, że okazywanie...
|