Doświadczenia w obszarach rozwoju |
Fizyczny obszar rozwoju. Dziecko:
- maszeruje, pląsa, trzyma oburącz obręcz hula-hoop, przesuwa obręcz,
- kreśli długą kreskę z kropki, klei, przecina, odcina, miażdży,
- składa, układa, zgina, obrysowuje.
Emocjonalny obszar rozwoju. Dziecko:
- dziwi się, cieczy, wyraża zaskoczenie,
- panuje nad chęcią wykonywania czynności szybciej niż inni,
- wyraża radość oklaskami.
Społeczny obszar rozwoju. Dziecko:
- współdziała, czeka na swoją kolej,
- pomaga w wycinaniu, pomaga w trzymaniu obręczy,
- użycza kleju, nożyczek kolegom w zabawie.
Poznawczy obszar rozwoju. Dziecko:
- reaguje na sygnały, przelicza, planuje ruch, podejmuje decyzje,
- nadaje znaczenie czynnościom, nadaje znaczenie obiektom,
- słucha opowiadania, opowiada
|