Dziecko doświadcza:
- poznawczy obszar rozwoju:
- uczy się rozpoznawać rodzaje tańca pochodzące z różnych stron świata,
- dowiaduje się, czym jest taniec ludowy (narodowy) oraz że na całym świecie we wszystkich kulturach ludzie tańczyli,
- poznaje różne utwory odpowiadające tańcom regionalnym,
- prawidłowo identyfikuje polecenie z ruchem,
- kreatywnie i samodzielnie wymyśla i prezentuje ruchy taneczne,
- poznaje i uczy się rozróżniać instrumenty: bandżo, kastaniety, mandolina, flet podłużny i poprzeczny, tuba, trąbka, waltornia, harfa, kocioł, puzon, gitara, marakasy, bębny, skrzypce, kontrabasy, fletnia pana, saksofon, tarka, tamburyn, akordeon, obój, wiolonczela, fortepian, organy, perkusja, dzwonki chromatyczne, gongi,
- ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
- uważnie słucha,
- odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
- poprawnie wskazuje i rozróżnia elementy wiersza,
- uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
- porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
- trenuje skupienie i koncentrację, rozwiązuje problemy,
- rozwija twórcze myślenie,
- zapamiętuje sposób wykonywania ćwiczeń,
- rozwija inteligencję ruchową,
- rozwija inteligencję przestrzenną,
- rozwija kreatywne i odkrywcze myślenie,
- uspokaja oddech podczas ćwiczenia wymagającego dodatkowej koncentracji;
- społeczny obszar rozwoju:
- naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
- wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych,
- wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
- współpracuje w grupie w trakcie zadań grupowych i zespołowych,
- uczy się przyjmowania roli w grupie,
- rozwiązuje problemy w zespole,
- dba o jak najlepsze wykonanie zadania w duecie, grupie i zespole,
- ćwiczy i bawi się, dbając o przestrzeganie zasad fair play;
- fizyczny obszar rozwoju:
- orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- rozwija swobodną ekspresję ruchową,
- wykonuje zadania motoryki małej i ruchy precyzyjne,
- oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
- wykonuje ćwiczenia podczas zabaw ruchowych,
- naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryk...
|