Czerwcowe święto muzyki. Propozycja zajęć prowadzonych metodą storytellingu w przedszkolu

Edukacja przedszkolna
Temat: Fiesta w Muzykopolis
Grupa wiekowa: starsze przedszkolaki
Cel ogólny zajęć
Wsparcie całościowego rozwoju podczas wspólnego tworzenia muzycznych opowieści pełnych tańca i zabaw z instrumentami 
Cele szczegółowe 
Dziecko doświadcza:
  • poznawczy obszar rozwoju:
    • uczy się rozpoznawać rodzaje tańca pochodzące z różnych stron świata,
    • dowiaduje się, czym jest taniec ludowy (narodowy) oraz że na całym świecie we wszystkich kulturach ludzie tańczyli,
    • poznaje różne utwory odpowiadające tańcom regionalnym, 
    • prawidłowo identyfikuje polecenie z ruchem,
    • kreatywnie i samodzielnie wymyśla i prezentuje ruchy taneczne,
    • poznaje i uczy się rozróżniać instrumenty: bandżo, kastaniety, mandolina, flet podłużny i poprzeczny, tuba, trąbka, waltornia, harfa, kocioł, puzon, gitara, marakasy, bębny, skrzypce, kontrabasy, fletnia pana, saksofon, tarka, tamburyn, akordeon, obój, wiolonczela, fortepian, organy, perkusja, dzwonki chromatyczne, gongi,
    • ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
    • uważnie słucha,
    • odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
    • poprawnie wskazuje i rozróżnia elementy wiersza,
    • uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
    • porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
    • trenuje skupienie i koncentrację, rozwiązuje problemy,
    • rozwija twórcze myślenie, 
    • zapamiętuje sposób wykonywania ćwiczeń, 
    • rozwija inteligencję ruchową,
    • rozwija inteligencję przestrzenną,
    • rozwija kreatywne i odkrywcze myślenie,
    • uspokaja oddech podczas ćwiczenia wymagającego dodatkowej koncentracji;
  • społeczny obszar rozwoju:
    • naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
    • wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych,
    • wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
    • współpracuje w grupie w trakcie zadań grupowych i zespołowych,
    • uczy się przyjmowania roli w grupie,
    • rozwiązuje problemy w zespole,
    • dba o jak najlepsze wykonanie zadania w duecie, grupie i zespole,
    • ćwiczy i bawi się, dbając o przestrzeganie zasad fair play;
  • fizyczny obszar rozwoju:
    • orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
    • rozwija swobodną ekspresję ruchową,
    • wykonuje zadania motoryki małej i ruchy precyzyjne,
    • oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
    • wykonuje ćwiczenia podczas zabaw ruchowych,
    • naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryk...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI