Podróże po świecie pełnym fantastycznych istot

Edukacja przedszkolna

Witajcie na ostatniej w tym roku szkolnym wspólnej podróży. Tym razem udamy się do Francji, a naszym przewodnikiem zostanie nie kto inny, a druid. Laigh, bo tak będzie miał na imię, oprowadzi nas po przepięknych zabytkach, zarówno naturalnych, jak i tych zbudowanych ludzką ręką. Oczywiście spotkanie to dalekie będzie od szkolnych zajęć. Wszystko bowiem zostanie przedstawione w prostej i przyjemnej formie storytellingu, co zapewni możliwie atrakcyjną formę zajęć dla Waszych podopiecznych. A zatem nie ma co dłużej zwlekać, ruszajmy na przygodę.

Temat: Francja – kraj druidów
Grupa wiekowa: grupa przedszkolna
Cel ogólny zajęć
Ćwiczenia zaproponowane w poniższym scenariuszu mają za zadanie kompleksowe wsparcie rozwoju sfery ruchowej, społecznej oraz emocjonalnej, ale przede wszystkim poznawczej. Równowaga zachowana pomiędzy zajęciami fizycznymi i artystycznymi przyczyni się do odpowiedniego rozwinięcia motoryki małej i dużej. Atrakcyjność i łatwą przyswajalność zapewni metoda ich prowadzenia w postaci storytellingu
Cele szczegółowe 
Dziecko doświadcza:
  • poznawczy obszar rozwoju:
    • poznaje nowe regiony Francji i uczy się ich lokalizacji na mapie,
    • ćwiczy umiejętność słuchania ze zrozumieniem,
    • ćwiczy pamięć przypominając sobie wydarzenia z dnia poprzedniego,
    • ćwiczy pracę z mapą elektroniczną lub papierową,
    • poznaje nowe słownictwo, pojęcia i zwierzęta (np. przyjmiemy, założymy, hipotetycznie, architektura),
    • poznaje wstępnie proporcje,
    • poznaje największe francuskie zabytki (Luwr, Wersal, Wieża Eiffla),
    • słucha z uwagą,
    • rozwija inteligencję ruchową,
    • utrwala wiedzę o figurach geometrycznych;
  • społeczny obszar rozwoju:
    • rozwija umiejętności współpracy w grupie podczas ćwiczeń fizycznych,
    • rozwija umiejętności pracy samodzielnej,
    • wspiera rówieśników podczas budowania wspólnych konstrukcji, 
    • rozwija umiejętność rywalizacji według zasad fair play, 
    • wspólnie uczy się wyciszyć, nie przeszkadzając przy tym innym podczas ćwiczeń oddechowych,
    • stara się możliwie najlepiej wykonać zadanie w zespole;
  • fizyczny obszar rozwoju:
    • rozwija motorykę małą podczas rysowania,
    • wykonuje ćwiczenia logopedyczne,
    • rozwija motorykę dużą podczas wykonywania ćwiczeń ruchowych,
    • rozwija umiejętności ruchowe podczas wspólnego tw...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI