Dziecko doświadcza w obszarach rozwojowych:
- fizyczny obszar rozwoju:
- porusza się rytmicznie z dźwiękami instrumentu i do muzyki,
- naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej, w tym ruchy taneczne,
- orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- wykonuje pozycje gimnastyki z elementami jogi dla dzieci,
- wykonuje zadania wymagające ruchów precyzyjnych i kreślarskich,
- oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
- utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu i w równowadze;
- emocjonalny obszar rozwoju:
- wyraża entuzjazm podczas ćwiczeń ruchowych,
- wspiera inne dzieci w wykonywaniu ćwiczeń ruchowych,
- okazuje troskę o swoje ciało i przyjaźń wobec niego,
- okazuje życzliwość dzieciom, z którymi współpracuje w zespole,
- okazuje cierpliwość przed wykonaniem zadania w odpowiedniej kolejności,
- uspokaja się i relaksuje po wysiłku;
- społeczny obszar rozwoju:
- naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
- wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
- ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
- dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako członek współodpowiedzialny za wynik,
- wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
- poznawczy obszar rozwoju:
- odtwarza z pamięci poznane wcześniej asany,
- poznaje sposoby okazywania bliskim, że są naszymi przyjaciółmi i że sami jesteśmy przyjaciółmi dla innych,
- poznaje nowe techniki oddechowe i ruchowe,
- uzasadnia swój wybór,
- analizuje i wyciąga wnioski,
- rozwiązuje problemy,
- poznaje sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach emocjonalnych,
- poznaje i rozróżnia asany: jaszczurki, wojownika II, kota, krowy i dziecka,
- uważnie słucha,
- odtwarza z pamięci nazwy pozycji do gimnastyki z elementami jogi,
- orientuje się w przestrzeni i wskazuje kierunki
|