Zadania te zobowiązują nauczyciela-wychowawcę do kontaktu z rodzicami, aby razem z nimi ustalić sposób i zakres realizowania działań edukacyjnych. W tym celu nauczyciele powinni zadbać o kontakt z rodzicami, wykorzystując np.:
POLECAMY
- stronę internetową przedszkola,
- komunikatory,
- profile przedszkoli,
- kontakt telefoniczny z wszystkimi rodzicami lub przedstawicielami rady rodziców.
Nauczyciele wspólnie z rodzicami powinni określić najdogodniejszą formę wzajemnego kontaktu, która pozwoli im na rozważne i odpowiedzialne zorganizowanie w warunkach domowych odpowiednich form wspierania rozwoju dzieci.
Obecna sytuacja sprawia, że wybrane zadania z podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz edukacji wczesnoszkolnej powinny być realizowane – przy współpracy nauczyciela i rodziców – w warunkach edukacji w domu rodzinnym.
Pamiętajmy, że dom rodzinny nie jest w pełni przedszkolem, tylko miejscem życia dziecka wraz z pierwszymi nauczycielami, jakimi są rodzice. O tym wyraźnie wspomina Europejska Karta Praw i Obowiązków Rodziców. To od momentu urodzenia dziecka pierwsi nauczyciele wspierają rozwój swych dzieci i choć robią to intuicyjnie, ma to najistotniejsze fundamentalne znaczenie, które wykorzystuje później w swej pracy instytucja taka jak przedszkole. W sytuacji pandemii rola pierwszych rodziców jest kluczowa, nauczyciel pozostaje do dyspozycji rodziców, aby ich wspierać, pomagać im, okazując zainteresowanie i troskę, w sposób szczególny w sferze psychicznej, emocjonalnej.
Zadania podstawy programowej realizowane w domu
Czas, w którym dzi...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania dzieci w wieku przedszkolnym.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z trudnymi emocjami dzieci oraz dostosowywać metody do potrzeb dzieci ze SPE.