Jakie są główne założenia Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Podróże Misiołanków”?
POLECAMY
„Podróże Misiołanków” to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do przedszkolaków. W Polsce nie ma obecnie inicjatywy, która byłaby przygotowana z równą pieczołowitością, zarówno pod względem merytorycznym, jak i organizacyjnym. Rodzina Łanków to cztery przesympatyczne pluszowe misie, przekazujące dzieciom wiedzę z zakresu zdrowia i bezpieczeństwa. Notencja Łanek, misiowa mama, jest pielęgniarką. Uczy dzieci, jak żyć zdrowo i jak dbać o higienę osobistą. Tata Noteusz, policjant, przekazuje wiedzę na temat bezpiecznego zachowania i unikania ryzykownych sytuacji w najbliższym otoczeniu. Córeczka Notka, specjalistka ds. zdrowego odżywiania, propaguje wśród dzieci właściwe nawyki żywieniowe. Z kolei najmłodszy członek rodziny, Noti Łanek, jako przyjaciel przyrody uczy życia w zgodzie z naturą i buduje świadomość ekologiczną.
To pierwszy, lecz nie jedyny filar naszego projektu.
Podczas Podróży Misiołanków powstaje Księga Podróży – unikatowy, bo współtworzony przez dzieci przewodnik po Polsce. Dzięki niemu dzieci odkrywają nie tylko swoje najbliższe otoczenie, ale i miejsca często bardzo od nich odległe.
W jaki sposób zrodziła się idea projektu edukacyjnego?
To dość nietypowa historia. Jesteśmy poznańską firmą technologiczną, która jesienią 2016 r. stworzyła i wprowadziła na rynek rozwiązanie poprawiające bezpieczeństwo polskich dzieci: niewielkie urządzenie notiOne, dzięki któremu można sprawdzić w aplikacji na telefonie gdzie znajduje się dziecko, osoba starsza, ukochany zwierzak lub szczególnie ce...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania dzieci w wieku przedszkolnym.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z trudnymi emocjami dzieci oraz dostosowywać metody do potrzeb dzieci ze SPE.