Dziecko doświadcza w obszarach rozwojowych:
fizyczny obszar rozwoju:
- porusza się rytmicznie do melodii utworu muzycznego,
- naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
- wykonuje ćwiczenia motoryki dużej w zgodzie z własną swobodną i kreatywną ekspresją,
- orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- wykonuje pozycje gimnastyki z elementami jogi dla dzieci,
- oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
- utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu i w równowadze;
emocjonalny obszar rozwoju:
- wyraża entuzjazm podczas ćwiczeń ruchowych,
- wspiera inne dzieci w wykonywaniu ćwiczeń ruchowych,
- okazuje troskę o swoje ciało,
- wyraża empatię wobec innych podczas ćwiczeń,
- okazuje życzliwość dzieciom, z którymi współpracuje w zespole,
- okazuje cierpliwość przed wykonaniem zadania w odpowiedniej kolejności,
- uspokaja się i relaksuje po wysiłku;
społeczny obszar rozwoju:
- naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
- współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
- wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
- ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
- dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako członek współodpowiedzialny za wynik,
- wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie
- ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
poznawczy obszar rozwoju:
- odtwarza z pamięci poznane wcześniej asany,
- poznaje nowe techniki oddechowe i ruchowe,
- uzasadnia swój wybór,
- analizuje, wyciąga wnioski i rozwiązuje problemy,
- poznaje i rozróżnia asany: tancerza, orła, tygrysa i bogini,
- uważnie słucha,
- rozumie, co to znaczy, że ktoś jest wyjątkowy, inny niż wszyscy,
- poznaje sposoby radzenia sobie w sytuacjach spotkań z osobami wyjątkowymi,
- poznaje sposoby wykonywania asan oraz różnych ich wariacji,
- odtwarza z pamięci nazwy pozycji do gimnastyki z elementami jogi,
- zapamiętuje sposób wykonywan...
|