Dziecko doświadcza:
poznawczy obszar rozwoju:
- uczy się nowych słów, pojęć i nazw, takich jak: las bagienny, ols, park narodowy, obszar Natura 2000, kępy, klępa, wadera, puszczyk, puchacz, żuraw, bóbr, żeremia, bielik, konik polski,
- ćwiczy spostrzegawczość,
- orientuje się w przestrzeni i wskazuje kierunki,
- odtwarza z pamięci miejsca orientacyjne,
- uważnie słucha,
- ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
- zapamiętuje sposób wykonywania ćwiczeń,
- odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
- poprawnie wskazuje i rozróżnia elementy wiersza,
- utrwala wiadomości o zwierzętach mieszkających w lesie bagiennym,
- uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
- poznaje zasady fizyczne podczas doświadczeń z piaskiem newtonowskim,
- porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
- rozwiązuje łamigłówkę i zagadki,
- odtwarza z pamięci informacje o zagrożonych zwierzętach i roślinach podczas wykonywania kolejnych zadań, ćwiczeń i zabaw,
- rozpoznaje, w jaki sposób jest niszczone środowisko i co powoduje wymieranie gatunków roślin i zwierząt,
- wykonuje pracę plastyczno-techniczną w sposób kreatywny,
- uspokaja oddechy podczas ćwiczenia wymagającego dodatkowej koncentracji;
społeczny obszar rozwoju:
- naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
- współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
- wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
- ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
- dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako członek współodpowiedzialny za wynik,
- wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
fizyczny obszar rozwoju:
- orientuje się w przestrzeni pomieszczenia,
- reaguje ruchowo na bodźce słuchowe,
- wykonuje ćwiczenia z elementami jogi dla dzieci,
- wzmacnia mięśnie przykręgosłupowe,
- rozwija umiejętność utrzymywania równowagi,
- utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu,
- ćwiczy mięśnie posturalne i motorykę kończyn górnych podczas zabaw ruchowych,
- porusza się rytmicznie do d...
|